فرماندار نیشابور گفت: مشکل آب روستای حسین‌آباد جنگل به مراجع قضایی ارجاع داده شده و این موضوع از طریق دستگاه قضایی شهرستان در حال پیگیری است.

مشکل آب روستای حسین‌آباد جنگل از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی عنوان کرد: موضوع آب در روستای حسین‌آباد موضوعی چند ساله است و با توجه به اینکه تعدادی از چاه‌های آب روستا در مالکیت آستان‌ قدس است، تفاهماتی در خصوص نحوه بهره‌برداری از این چاه‌ها فی‌مابین آستان قدس و مردم روستا شکل گرفته که به تبع ملاحظات این تفاهمات، باید از طریق مرجع قضایی دنبال شود.

وی ادامه داد: آستان قدس انتظار دارد که در قبال واگذاری آب به اهالی روستا، ضمن حفظ مالکیت، تفاهماتی که بین طرفین برقرار می‌شود به درستی انجام شود.

قامتی بیان کرد: در حال حاضر این موضوع شکل حقوقی پیدا کرده‌ و زمانی که موضوعی حقوقی می‌شود، مجموعه شهرستان در حوزه‌ اجرایی امکان رسیدگی به آن را ندارد؛ بنابراین روند بررسی بر عهده‌ دستگاه قضایی است.

فرماندار نیشابور با اشاره به تجمعاتی که در روزهای گذشته در روستا شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر جلساتی با حضور نمایندگان اهالی روستا و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این فرمانداری در محل فرمانداری نیشابور برگزار شد اما با وجود روند مطلوب این جلسات، در بعضی نقاط شاهد تجمعاتی بودیم که  انتظار داریم مردم به تصمیمات نمایندگان‌شان احترام بگذارند و اجازه بدهند که این موضوع مسیر قانونی خود را طی کند.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: نماینده شهرستان با جدیت موضوع را از طریق دستگاه‌های قضایی پیگیری می‌کند و با توجه به اینکه مردم نیشابور مردم آگاهی هستند و از نظر حقوقی هم درک و فهم بالایی دارند، باید سعه‌ صدر بیشتری داشته‌ باشند و با رویکرد تعاملی و پیگیری حقوقی، مسائل را دنبال کنند. امیدواریم که این پیگیری‌ها که مسیر خوبی را هم طی می‌کند، هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

روستای حسین‌آباد جنگل، روستایی از توابع میان جلگه شهرستان نیشابور است که در دهستان غزالی واقع شده‌ است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.