کاروان استقلال روز پنجشنبه به دلیل مشکلات خروجی و عدم صدور روادید از سوی قطر به صورت کامل راهی قطر نشد و برخی بازیکنان از همراهی تیم محروم شدند.

قدس آنلاین: پس از این اتفاق انتقادهای زیادی نسبت به عملکرد روابط بین‌الملل باشگاه مطرح شد که چرا پیگیری‌های لازم برای صدور روادید بازیکنان و اعضای تیم را انجام نداده بود تا از بروز چنین مشکلی جلوگیری شود، این انتقادها سبب شد مسئول روابط بین‌الملل باشگاه استقلال در واکنش به انتقادهای مطرح شده، با انتشار یک استوری در اینستاگرام توپ را به زمین فدراسیون بفرستد و مقصر صادر نشدن ویزا را فدراسیون فوتبال معرفی کند.

قیم در استوری خود نوشت: پروسه صدور ویزای بازیکنان و کادر فنی از طرف فدراسیون انجام می‌شود، ما هم مدارک را برای بازیکنان و کادر فنی به غیر از چهار نفری که در دو روز مانده به پرواز مشخص شدن، برای فدراسیون فرستادیم و این اصلاً ارتباطی با بنده و یا باشگاه ندارد. صرفاً برای اطلاع بعضی‌ها که نگران روابط بین‌الملل استقلال هستند.

اما برای هواداران همچنان این پرسش مطرح است که اصل ماجرا چه بود که برخی بازیکنان و اعضای کادر نتوانستند کاروان استقلال را در سفر به قطر همراهی کنند؟

ماجرا از این قرار است فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود برای صدور روادید چهار باشگاه باید یک ماه قبل از سفر اسامی افراد حاضر در کاروان را به فدراسیون اعلام کنند که این اتفاق از سوی باشگاه استقلال انجام نشده است. همچنین برخی تصاویر ارسالی پاسپورت بازیکنان و کادر ۶ ماه اعتبار لازم برای صدور روادید را نداشته به همین دلیل کشور قطر برابر مقررات کنسولی از صدور روادید صرف‌نظر کرده است! از این رو ایراد به وجود آمده برعهده روابط بین الملل استقلال است که دقت کافی را در بررسی مدارک به خرج نداده است.

از طرفی به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات زیادی که در حوزه کادر مربیگری و سرپرستی باشگاه استقلال صورت گرفته است باید مدارک افراد مذکور به فدراسیون ارسال می‌شد و با پیگیری ویژه تلاش می‌شد ویزای این افراد صادر شود که این اتفاق رخ نداد تا مشکلات بعدی گریبانگر استقلال شود.

نکته قابل تأمل دیگر اینکه وقتی مسئول روابط بین الملل استقلال همراه با تیم عازم قطر شده است طبیعی است پیگیری‌های بعدی برای صدور روادید افراد جا مانده سخت‌تر خواهد شد از این رو باید بپذیریم مشکل به وجود آمده ناشی از نبود تجربه کافی در بخش روابط بین الملل باشگاه استقلال بوده است!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.