عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس در واکنش به اظهارات رئیس کمیسون برنامه و بودجه گفت: اختیاراتی که به شواری عالی بورس داده شده کاملاَ قانونی است و طبق همین اختیارات ما نظارت کرده‌ایم و مصوبات این شورا تاجایی که ما نظارت کردیم و مصولات هیچگونه مغایرتی با مصوبات گذشته مجلس ندارد.

اختیاراتی که به شواری عالی بورس داده شده کاملاً قانونی است/ مصوبات این شورا هیچ مغایرتی با مصوبات گذشته مجلس ندارد

قدس آنلاین؛ حمیدرضا حاج بابایی رئیس کمیسیون بودجه مجلس امروز(شنبه)  در گفت‌وگویی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بورس گفت: این تصمیم را که در آن مواد ۱۶ و۱۷ قانون رفع موانع تولید را ملغی کرده است، تخلف دانسته و به گفته ایشان این مصوبه چندین پیامد و اثر نامطلوب در اقتصاد و بازارهای مالی دارد.

این اظهارنظر حاج بابایی اما با واکنش «حسین سلاح ورزی» نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای عالی بورس و «سعید اسلامی بیدگلی» عضو شورای عالی بورس مواجه شد.

سلاح ورزی در توئیتی به اظهارنظر حاج بابایی اینگونه واکنش نشان داد.

اسلامی بیدگلی دیگر عضو شورای عالی بورس نیز شایعه عدم اجرایی بودن مصوبه شورای عالی بورس و مغایرت این مصوبه را با قانون رفع موانع تولید و خروج بانک ها از بنگاه داری، تکذیب کرد و گفت: این مصوبه کاملاً قابل اجرا است و بندهایی از آن به موضوع قانون خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره و آن را حل کرده است.

وی در خصوص اینکه برخی نماینده‌های مجلس طی مصاحبه هایی این مصوبه شورای عالی بورس را غیر قابل اجرا و مغایر با قانون رفع موانع تولید می دانند، گفت: این مصوبه با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در شورای عالی بورس، نهایی و تصویب شد؛ پس مغایرت قانونی ندارد و شورای عالی بورس از اختیارات قانونی خودش در این رابطه استفاده کرده است.

در این رابطه «مسلم صالحی» عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس در گفت‌وگو با قدس آنلاین در این رابطه گفت: ما هیچ چیز مصوبات مجلس در نشست شورای عالی بورس نه بررسی و نه تصویب کرده‌ایم؛ فردا این موضوع را قطعاً در صحن مجلس پیگیری خواهیم کرد.

اختیاراتی که به شواری عالی بورس داده شده اختیارات کاملاً قانونی است و طبق همین اختیارات ما نظارت کرده‌ایم و مصوبات این شورا تاجایی که ما نظارت کردیم و مصولات هیچگونه مغایرتی با مصوبات گذشته مجلس ندارد.

براین اساس، «شاهین چراغی» عضو دیگر شورای عالی بورس  در توییتر اعلام کرد: دو عضو از مجلس ناظر و مصوبات شورای بورس هستند. با توجه به تخصصی بودن مصوبات شورا انتظار می رود قبل از انتشار اطلاعات نادرست درخصوص تصمیم شورا در فضای رسانه‌ای به جهت حفظ حقوق مردم و محمل قانونی مصوبه فوق، حداقل با رئیس شورای بورس مذاکره می شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    متاسفانه مدیریت کشور بدست چنین افرادی است. ایشان رئیس کمیسیون بودجه مجلس هستند!!! و اینقدر ندانم کار!!!