وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی کنایه آمیز از ادعاهای انتخاباتی مطرح شده توسط دولت آمریکا علیه ایران، روسیه و چین انتقاد کرد.

لاوروف ادعای دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا را  تمسخر کرد

قدس آنلاین: به گزارش  اسپوتنیک، در پی ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات دولت آمریکا مبنی بر تلاش دولت های چین، ایران و روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، سرگئی لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه از قرار گرفتن در مکان دوم در لیست کشورهایی که طبق ارزیابی های واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده در امور داخلی ایالات متحده دخالت می کنند، آزرده خاطر است.  

پیش از این، سرویس اطلاعاتی آمریکا مدعی "مداخله" روسیه، چین و ایران در انتخابات پیش روی آمریکا شده بود.  

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با همتای چینی خود وانگ اول به شوخی گفت: "در حال حاضر مفسران از سیاستمداران آمریکایی می پرسند، چه کسی بیشتر دخالت می کند: روسیه، چین یا ایران؟ بر اساس برآوردهای آنها، در"این رقابت دخالت در انتخابات آمریکا، جمهوری خلق چین هنوز برنده است. ما در مقام دوم قرار داریم، کمی آزرده خاطر هستیم، ما عادت داریم همیشه اول باشیم".

انتخابات آمریکا در تاریخ ۳ نوامبر برگزار می شود. مسئولان کشورمان پیشتر در واکنش به ادعاهای انتخاباتی مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که دخالت در امور داخلی آمریکا مزیتی برای ایران در بر ندارد و این ملت آمریکا هستند که باید مانند ملل دیگر به طور مستقل برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.