پس از آغاز سهمیه بندی بنزین و استقبال مردم از گاز، دو جایگاه CNG تایباد که در بیشتر وقت ها یکی از آنها خراب است جوابگوی نیاز مردم این شهرستان مرزی نمی باشند.

خرابی همیشگی جایگاه های  CNGدر تایباد / بخش خصوصی پای کار نمی‌آید

به گزارش قدس آنلاین، با افزایش نرخ بنزین آزاد و آغاز سهمیه‌بندی بنزین خودروهای دوگانه‌سوز بیش از پیش به سوخت گیری با سوخت CNG تمایل نشان می‌دهند به طوری که در طول ماه‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای CNG هستیم. این امر از یک سو شهروندان را مجاب به نصب مخزن CNG بر روی خودروها و افزایش تقاضا برای آن کرد، اما از سوی دیگر صف پمپ‌های گاز شلوغ‌تر از گذشته شده است.

شهرستان تایباد با جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر، دارای دو جایگاه CNG می‌باشد که متأسفانه بیشتر اوقات یکی از این دو جایگاه خراب و همیشه نیاز به تعمیر دارد و در نتیجه جایگاه دیگر پاسخ‌گوی نیاز مردم این شهرستان نیست، در شهرستان تایباد یک جایگاه CNG در ابتدای ورودی شهرستان از سمت خواف و دیگر جایگاه در ابتدای ورودی تایباد از سمت مشهد قرار دارد.

مرتضایی  یکی از شهروندان تایبادی اظهارداشت: تا پیش از افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن کمتر از ۱۵ دقیقه در صف پمپ‌های گاز می‌ایستادم، اما هم اکنون زمان انتظار در صف‌های شلوغ جایگاه‌های عرضه CNG به بیش از دو ساعت رسیده است و از سمتی بیش از ۱۰ روز است که یکی از جایگاه‌های CNG خراب شده و باعث شلوغی بیشتر تنها جایگاه شهرستان شده است.

راننده تاکسی دوگانه‌سوز با بیان اینکه سوخت‌گیری در جایگاه‌های گاز CNG بدون معطلی خواسته شهروندان است، افزود: استقبال مردم برای بهره مندی از این روش پس از افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن عامل اصلی در شلوغی صف‌ها است که با این تفاسیر تعداد جایگاه‌های گاز با تعداد خودروهای گازسوز تناسبی ندارد و مسئولان باید در این خصوص چاره‌ای اساسی بیندیشند.

تحمل ساعت‌ها معطلی در صف‌های سوختگیری

محمدی شهروند دیگر تایبادی  اظهار کرد: تنها جایگاه درست CNG موجود در تایباد جوابگوی نیاز مردم نیست و مسئولان باید در کاهش آلام مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به معطل ماندن چند ساعته در صف‌های سوختگیری افزود: تحمل ساعت‌ها معطلی در صف‌های سوختگیری دیگر دور از توان مردم است، مردم باید در آفتاب سوزان معطل سوخت‌گیری خودروهای خود شوند.

عبادی یکی از ساکنین دیگر تایباد نیز  اظهارکرد: در این روز گرم نزدیک به ۲ ساعت است که در صف سوخت‌گیری گاز هستم، اما هنوز نوبت به من نرسیده، گویی باید حداقل یک ساعت دیگر صبر کنم.

این شهروند تایبادی بیان کرد: بنزین سه هزار تومانی رانندگان را به سمتِ جایگاه‌های CNG سوق داده و در شرایط فعلی تنها مصرف سوخت CNG است که می‌تواند از فشار اقتصادی مضاعف بر مردم بکاهد. لذا از مسئولین درخواست دارم برای حل این مشکل فکری بکنند، در چند روز گذشته که دیگر جایگاه CNG شهرستان خراب است، برخی مسئولین برای سوخت خودروهای خود فقط بنزین استفاده می‌کنند و گذری به این جایگاه شلوغ ندارند.

رئیس شورای شهر تایباد نیز  اظهار کرد: بار سنگین خودروهایی که در دو شهر مشهدریزه و کاریز نیز دوگانه سوز هستند و نیاز به CNG دارند هم بر دوش تایباد است.

جمشید یوسفی  افزود: چندین مرتبه از بخش خصوصی دعوت شده که پای کار بیایند، لذا چند نفری به دفتر شورا و شهرداری آمده‌اند، اما با شنیدن شرایط شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی منصرف شده‌اند.

وی در ادامه گفت: جایگاه CNG میدان امام رضا (ع) چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد و بسیار قدیمی است، لذا هر چند ماه یکبار برخی قطعات آن خراب می‌شود که متأسفانه با شرایط تحریم این قطعات به راحتی در دسترس نیستند و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را خریداری کرد.

پیشرفت ۷۰ درصدی یک جایگاه CNG توسط بخش خصوصی

محمد خدادادی نیز  بیان کرد: در آینده‌ای نه چندان دور توسط بخش خصوصی یک جایگاه CNG دیگری در ۷ کیلومتری به شهرستان تایباد افتتاح خواهد شد، این جایگاه تاکنون پیشرفتی ۷۰ درصدی داشته است.

نایب رئیس شورای شهر تایباد با اشاره به افزایش کارمزد از محل فروش گاز CNG بخش خصوصی گفت: افرادی که جایگاه سوخت دارند می‌توانند هر چه سریع‌تر با مراجعه به شهرداری و شورای شهر تایباد اقدامات لازم را انجام دهند. شهرداری و شورای شهر تایباد با روی باز آماده همکاری همه جانبه از بخش خصوصی و افراد صاحب پمپ هستند.

همکاری شهرداری و شورای شهر تایباد با افراد صاحب پمپ

وی در پایان اظهار کرد: به همه شهروندان شهر و شهرستان تایباد باید گفت که اعضای شورای شهر به عنوان خادمین و نماینده مردم راضی به معطلی همشهریان در صف شلوغ گاز نیستند، اما تا زمانی که بخش خصوصی برای احداث جایگاهی دیگر پای کار نیایند، مشکل برطرف نخواهد شد.

ایوب سیدالحسینی نیز  بیان کرد: در حال حاضر هیچ شخصی برای احداث جایگاه CNG مراجعه‌ای نداشته و اگر شخصی خواهان احداث جایگاه باشد باید با سند ثبتی زمین به واحد بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوطه، درخواست خود را ثبت کند.

شهردار تایباد بیان کرد: هر سال از طرف بازرسی اداره کل استاندارد استان از جایگاه‌های عرضه سوخت در جهت حفظ ایمنی و سلامت مردم بازرسی‌هایی انجام می‌شود که جایگاه‌های سوخت تایباد از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: پس از بازرسی از جایگاه سوخت میدان جهاد تایباد چندین مورد ایراد گرفته شده و برای حفظ ایمنی مردم تایباد نسبت به قطع گاز میدان جهاد اقدامی صورت گرفت و دو روز مهلت برای برطرف کردن این ایرادات داده شد که متأسفانه بعد از دو روز هم این ایرادات برطرف نشد.

سیدالحسینی با اشاره به اینکه شهرداری تایباد برای حل مشکل جایگاه CNG بیکار ننشسته است، بیان کرد: برای طرف کردن هر چه سریع‌تر مشکل این جایگاه و خدمت به همشهریان تایبادی اقداماتی از قبیل ملزم کردن بهره‌بردار جایگاه جهت برای برطرف کردن ایرادات، همچنین پیگیری از طریق اداره کل استاندارد جهت بازدید مجدد این جایگاه انجام شده است.

مهرداد کریم زاده  هم بیان کرد: با بازدید ناظران اداره کل استاندارد استان خراسان رضوی، ایرادات این جایگاه مشخص شد و جهت رفع به شهرداری تایباد ارسال و از ارائه کار این جایگاه CNG ممانعت به عمل آمد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری تایباد در ادامه اظهار کرد: در تمام این مدتی که این ایرادات حل نشده، فرمانداری تایباد با همکاری شهرداری تایباد، اصلاح این ایرادات را در اولویت قرار داده و هر چه سریع‌تر در جهت رفع آن اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از آن‌جا که تعداد دو جایگاه CNG برای شهرستان مرزی که جمعیت ثابت آن بیش از ۱۲۰ هزار نفر است، پاسخگو نیست ، مطرح کرد: فرمانداری این شهرستان آماده همکاری با متقاضیان احداث جایگاه CNG جدید در تایباد و شهرهای تابعه است.

حال که افزایش جایگاه CNG برای نیاز مردم شهرستان تایباد امری ضروری است، امید است تا مسئولان این شهرستان هرچه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی کنند و از طرف دیگر شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی شرایط را برای ورود بخش خصوصی به احداث جایگاه CNG هموارتر کند تا نیاز مردم شهرستان تایباد در این زمینه برطرف شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفا ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    بیش از چند سال است که این وضع ادامه دارد و تا کنون کسی برای رفع این مشکل اقدام بجایی انجام نداده.اما امروزه با افزایش فشارهای اقتصادی به مردم، مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به جایگاهای دیگر دارند.لطفا مسولین شهرستان تایباد رسیدگی کنید.
  • مصطفا ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    از مسولین شهرستان تایباد تقاضا داریم که در رفع این مشکل بزرگ و اساسی هر چه بیشتر تلاش کنن.بنزین لیتری ٣٠٠٠ تومن اصلا به صرفه نیس.اونم با این وضع معیشتی خراب مردم.لطفا پیگیری کنید.
  • mostafa ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام. لطفا مسولین محترم تایباد جهت رفع این مشکل تلاش بیشتری بکنن.اونم با این وضع معیشتی خراب مردم.
  • شاهین ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    با در نظر گرفتن این موضوع که با سوخت گیری گاز کلی بنزین به نفع کشور صرفه جویی میشه و از طرفی دیگر شهرداری تایباد به عنوان مقام دوم پردرامد ترین شهرداری کشور چرا باید یک پمپ فعال وجود داشته باشه و در تربت جام پنج تا؟