هزار دستگاه کامیون ترانزیت حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی توقف کرده‌اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی از مرز ایران وارد کشور همسایه شوند.

توقف هزار کامیون در پایانه مرزی دوغارون خراسان رضوی برای ورود به افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پایانه مرزی دوغارون  گفت: معطلی این کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون ناشی از نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودروهای سنگین حامل انواع کالا در گمرک کشور افغانستان است.

کریم نوایی نظامی همچنین افزایش تقاضای خرید انواع کالاهای ایرانی از سوی تاجران این کشور و افزایش ۵۰ درصدی کالاهای صادراتی و ترانزیتی از سمت مرز دوغارون به سمت افغانستان را از دیگر علت‌های افزایش کامیون در پایانه مرزی دوغارون تایباد برشمرد.

وی افزود: امسال ناوگان خروجی حمل و نقل از معبر رسمی زمینی دوغارون ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام تانکرها و کامیونهای حامل سوخت و کالا اشاره کرد و گفت: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.

نوایی افزود: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودروهای سنگین در گمرک دوغارون در حال حاضر ساعت کاری در این گذرگاه رسمی با دو ساعت افزایش از ساعت هفت تا ۱۹ است.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از کامیونهای متوقف شده در این پایانه مرزی حامل کالاهای صادراتی و ۴۰ درصد دیگر حامل کالاهای ترانزیتی هستند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت:هم اکنون به طور میانگین روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت و صادرات از پایانه مرزی دوغارون تایباد به مقصد هرات افغانستان وارد خاک این کشور می‌شود و در مجموع هفته گذشته این رقم به افزون بر هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.