مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از رشد حدود ۷۰ درصدی تعداد آزمایشگاه های معتمد در استان طی سه سال اخیر خبر داد.

رشد ۷۰ درصدی آزمایشگاه های معتمدحفاظت محیط زیست استان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی با اشاره به اینکه با ابلاغ تفویض اختیار امور آزمایشگاه های معتمد به استان ها  در مهر ماه ۹۶، تعداد آزمایشگاه های معتمد حفاظت محیط زیست دراستان از ۱۶ آزمایشگاه به ۲۳ مورد افزایش یافته است گفت: صدور ۹ گواهینامه برای متقاضیان آزمایشگاه های معتمد، ۱۶ مورد  تمدید گواهینامه و ۲۰مورد ارتقاء را در ازمایشگاه های معتمد استان از تاریخ یاد شده داشته ایم و درعین حال با ۱۸ مورد درخواست متقاضیان نیز بنا به بررسی کمیته معتمد استان و به دلیل کامل نبودن مدارک و احراز نشدن شرایط مخالفت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ آزمایشگاه معتمد در استان در زمینه سنجش پارامترهای آب و فاضلاب، هوا، خاک و پسماند فعال هستند گفت: در این مدت بیش از ۵۳۰۰ نوبت نتایج پایش و سنجش آلاینده های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی دریافتی از آزمایشگاه های معتمد در قالب طرح خوداظهاری در پایش؛ توسط کارشناسان این اداره کل بررسی و با ضوابط و مقررات جاری  تطبیق داده شده است.

 

تعلیق و اخطار به آزمایشگاه های متخلف

همتی با بیان اینکه بیش از  ۸۰۰ مورد نظارت همزمان بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد برنامه ریزی و محقق شده است گفت: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد با تشخیص تخلف چندین آزمایشگاه منجر به برخورد قانونی با متخلفین مطابق با شیوه نامه های آزمایشگاه معتمد شده است.

وی دراین خصوص گفت: نظارت بر عملکرد، بررسی دقیق پرونده ها و نتایج عملکرد آزمایشگاه های معتمد؛ منجر به صدور ۱۸ مورد تذکر، ۱۲ مورد اخطار و ۲ مورد تعلیق گواهینامه آزمایشگاه های معتمد دربازه زمانی فوق شده است.

ارتقاء توان آزمایشگاهی حفاظت محیط زیست استان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی کاهش هزینه انجام تست های مقایسه ای که قبل از تفویض اختیار در آزمایشگاه سازمان صورت می گرفت و نیز استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی استان و تامین نیازهای آزمایشگاه را از جمله مزایای تفویض اختیار امورات آزمایشگاه های معتمد به استان دانست.

وی ادامه داد:بکارگیری افراد متخصص در آزمایشگاه به منظور رسیدگی دقیق به پرونده ها و درخواست های آزمایشگاه ها و نیز راه اندازی آزمایشگاه خاک  دراین اداره کل با هدف انجام تست های مقایسه ای و ارتقاء توان آزمایشگاهی استان از دیگر امتیازات یاد شده به شمار می رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.