همایش مدیران استانی دیوان محاسبات کشور با حضور رئیس کل و دادستان دیوان در ساختمان مرکزی برگزار شد.

بذرپاش: نباید به اسم انقلابی رفتار کردن به کسی ظلم کنیم

قدس آنلاین: در این همایش، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور به تشریح راهبردهای جدید دیوان پرداخت و از مدیران استانی دعوت کرد با رعایت جهت گیری "دیوان فناورانه مردم پایه"، ضمن حفظ روحیه شجاعت و انقلابیگری، مراقبت نمایند در حق هیچکس ظلمی اعمال نشود.

وی با بیان این که "اگر گزارش‌ها و نظارت‌های ما به حل مشکلات مردم ختم نشود، ارزشی ندارد"، به ماجرای اخیر هفت تپه پرداخت و گفت: در ماجرای هفت تپه، تصمیم دیوان که ناشی از عملیات تحقیق و تفحص بود، به وزارت اقتصاد ابلاغ شد. ۲ سال است که می‌خواهیم برای یک شرکت تصمیم بگیریم و این یعنی ترک فعل که باید بر آن نظارت شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به ماجرای واگذاری‌های اخیر، تاکید کرد: در قانون واگذاری‌ها اشکالاتی وجود دارد که باید اصلاح شود. بنگاه ها واگذار می شوند اما بعد از آن با مشکلاتی بدتر از قبل مواجه می شوند.

بذرپاش با یادآوری شعار خود در مدیریت جدید دیوان محاسبات، "دیوان فناورانه مردم پایه" را جهت گیری کلی اعلام کرد و "انجام نظارت دقیق و به لحظه بر پایه اطلاعات مردمی و برای حل مشکلات مردم و به خاطر مردم روح حاکم در دیوان" را از محور اصلی در تحقق آن دانست. 

وی در ادامه به آسیب شناسی از دیوان پرداخت و گفت: اول خودمان باید حسابرسی عملکرد داشته باشیم و ببینیم چه میزان عملیات حسابرسی و نظارت ما اثربخش بوده است یا چه میزان ترک فعل انجام دادیم که از ترک فعل ما مردم متضرر شدند. یعنی جایی که باید نظارت دقیق انجام می دادیم و ندادیم و باعث شد که شرایط اینگونه شد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: ما در دیوان مدیر شجاع، متین، انقلابی، دقیق، حرفه ای می خواهیم و نباید به اسم انقلابی رفتار کردن به کسی ظلم کنیم و این حق را نداریم.

بذرپاش از مدیران استانی درخواست کرد "مسائل اصلی مردم را در دستور کار قرار دهند و وقت خود را به مسائل کم اهمیت صرف نکنند و بر حل مشکلات مردم متمرکز شوند".

وی در پایان اعلام کرد: شبکه مردمی دیوان محاسبات در استان ها به زودی راه اندازی خواهد شد. شبکه ای که متشکل از جوانان و تشکلهای دانشجویی و جهادی و فعالین اجتماعی خواهد بود و آنها به مدد دیوان خواهند آمد تا در پاسداری از بیت المال یاری برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.