بخشدار مرکزی کاشمر گفت: عدم بازنگری طرح‌های هادی روستاها از مهمترین مشکلات بخش مرکزی است به طوری که طرح هادی ۵۰ درصد روستاها از ۱۰سال رد شده و نیازمند بازنگری هستند.

طرح‌های هادی ۵۰ درصد روستاهای کاشمر نیازمند بازنگری هستند

به گزارش قدس آنلاین، سعید چیتی امروز  در نشست خبری که در روستای فروتقه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گرانی قیمت زمین و تعداد زیاد متقاضی برای روستاهای حاشیه شهر حد نصاب تفکیک قطعات زیاد بوده و این به معضلی برای مردم تبدیل شده است.

وی همچنین از فرسودگی لوله‌های آب شرب روستاهای این بخش خبر داد و افزود: بالغ بر ۴۰ درصد لوله‌های آب شرب روستاها فرسوده هستند، همچنین مسیر روستای گندم بر به طول ۱۴ کیلومتر خاکی است و نیاز به آسفالت دارد.

بخشدار مرکزی کاشمر بیان کرد: با وجود اینکه در سال ۹۲ حدود ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به حساب دهیاری‌های بخش مرکزی کاشمر واریز شده اما این رقم در سال گذشته ۷۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال بوده که به‌ طور نقدی نیز به حساب‌ها  واریز شده است. جمع اعتبارات واریزی به‌ حساب دهیاری‌ها در دولت یازدهم ۹۱ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال و در دولت دوازدهم از سال ۹۶ تا پایان ۹۸ بالغ‌بر ۱۶۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: اعتبارات واریزی در دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. اعتبارات واریزی از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون نسبت به دولت یازدهم ۸۱ درصد افزایش داشته است، در حال حاضر ۲۵ دهیار داریم که ۱۶ دهیار تمام‌وقت و باقی که در روستاهای زیر هزار نفرند پاره‌وقت هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ خانه ورزش در روستاهای فروتقه، رزق‌آباد، فرح‌آباد، قوژد، اسحاق‌آباد، تل‌آباد، عشرت‌آباد، زنده جان، کسرینه، سرحوضک، مغان و ممرآباد و دو روستای دیگر احداث و به بهره‌برداری رسیده است. طی ۷ سال اخیر نیز ۴ مجموعه ورزشی روباز در روستاهای نای، کاژغونه، رزق‌آباد و قوژد، یک باشگاه ورزشی در روستای تربقان و دو سالن سرپوشیده ورزشی چند منظوره در روستاهای فدافن و حاجی‌آباد و دو گود باستانی نیز احداث شده است. همچنین ۲۴ پارک روستایی احداث شده و خانواده‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

چیتی افزود: در دولت یازدهم ۱۲۵ هزار متر مربع با اعتبار تخصیص یافته ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال که سهم پرداختی دهیاری‌ها ۱۵ میلیارد ریال و قیر رایگان اختصاص یافته ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده آسفالت شده است. در دولت دوازدهم ۲۴۰ هزار متر مربع با اعتبار تخصیص یافته ۱۳۲ میلیارد ریال که سهم دهیاری‌ها ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و قیر رایگان اختصاص یافته ۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده آسفالت گردیده است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی ۴۴ سازمان مردم‌نهاد در روستاهای بخش مرکزی، ایجاد ۶ موسسه اشتغال و کارآفرینی، یک موسسه حمایت از کودکان آسیب‌دیده، ۴ مرکز امور زنان و خانواده از دیگر اقدامات انجام شده طی این سال‌ها بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.