معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای تجهیزات مخابراتی خبر داد و گفت: وی با سرقت سیم‌های تلفن ایستگاه‌های کافو شرکت مخابرات، باعث قطع تلفن بیش از هزار مشترک در شرق تهران شده بود.

دستگیری سیم‌دزدی که بیش از هزار تلفن را در شرق تهران قطع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه «احمد نجفی» روز شنبه در این باره اظهار داشت: اواسط تیرسال جاری، نماینده حقوقی شرکت مخابرات به دادسرای ناحیه ۱۵ مراجعه و از سرقت تجهیزات شرکت مخابرات استان تهران شکایت کرد.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات میدانی مشخص شد، سارقی در ساعات اولیه صبح با تخریب قفل درهای ایستگاه کافو، سیم‌های تلفن را سرقت کرده است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: پلیس در ادامه هویت سارق جوان به نام فرزاد با ۳۰ سال سن و دارای چهار فقره سابقه کیفری را شناسایی کرد و دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی اخذ شد.

وی با اشاره به اعتراف فرزاد به سرقت‌های سریالی سیم‌های تلفن، افزود: وی اسفند سال گذشته با وثیقه آزاد شده و دو ماه بعد از آزادی و از ابتدای اردیبهشت، سرقت‌هایش را شروع کرده بود.

این مقام پلیسی عنوان کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق و طی انجام تحقیقات پلیسی، مخفیگاه مالخر را در محدوده شرق تهران شناسایی و وی را در ۱۸ شهریور دستگیر کردند.

به گفته نجفی، مالخر جوان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری مالخر فراری دیگر این پرونده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفتند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه شدن با افرادی که تحت عنوان نیروهای منتسب به ادارات دولتی به فعالیت مشکوک دست می‌زنند، سریعاً موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳۰ میلیاردی لوازم آشپزخانه قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۳ هزار و ۸۷۷ قلم لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی لوازم آشپزخانه در حیاط مدرسه‌ای در حوالی خیابان فدائیان اسلام، مشخص شد که دو تن از قاچاقچیان کالا با همکاری یکدیگر لوازم خانگی قاچاق را در حیاط مدرسه جمع آوری کرده اند که هویت مالکان لوازم خانگی و محل دقیق آنها شناسایی شد و نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهمان و بازرسی از داخل مدرسه اخذ شد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی با بیان اینکه تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب این پلیس به نشانی اعلامی اعزام شدند، گفت: در بازرسی از داخل مدرسه ۳ هزار و ۸۷۷ قلم کالای لوازم خانگی فاقد مجوزهای گمرکی و فاکتور خرید کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد و کلیه اموال کشف شده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران انتقال یافت.

به گفته گودرزی، در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۳۹ دستگاه خودرو و دستگیری ۵ سارق

فرمانده یگان امداد تهران از کشف ۳۹ دستگاه انواع وسیله نقلیه سرقتی و دستگیری ۵ سارق خودرو و لوازم خودرو خبر داد و گفت: واحد های گشت انتظامی یگان امداد تهران در ۴۸ ساعت گذشته در چند عملیات جداگانه موفق به کشف ۳۹ دستگاه انواع وسیله نقلیه و دستگیری ۵ سارق خودرو و لوازم خودرو شدند.

سرهنگ دلاور القاصی مهر توضیح داد: خودروهای کشف شده به صورت رها شده در نقاط خلوت کشف شده است که سارقان پس از سرقت و برداشتن تعدادی از لوازم و تجهیزات آنها در نقاط خلوت شهر رها کرده اند.

فرمانده یگان انتظامی تهران افزود: همچنین ماموران یگان امداد تهران در گشت زنی های انتظامی به منظور پیشگیری از وقوع جرم که در نقاظ مختلف شهر تهران داشته اند موفق شده اند که ۵ سارق را در حال پرسه زنی شناسایی و بازداشت کنند.

این مقام پلیسی افزود: این متهمان که در تحقیات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کردند، برای تکمیل پرونده و کشف جزئیات جرم ارتکابی در اختیار کلانتری های محل دستگیری قرار گرفته اند.

فرمانده یگان امداد تهران سهل انگاری و عدم رعایت ملاحظات پیشگیرانه توسط مالکان را عامل اصلی سرقت ها دانست و از شهروندان خواست: برای مراقبت از اموال خود توصیه های پلیسی در رسانه های جمعی از جمله شبکه های اجتماعی مطالعه و با کاربردی کردن هشدارها سهم خود را در راستا کنترل آسیب های اجتماعی ایفا کنند و هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از دستگیری یک سارق داخل خودرو و مالخر اموال سرقتی خبر داد و گفت: سارق به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" در این باره گفت: یازدهم مرداد ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ که سرنشین آن در حال بازکردن صندوق عقب یک دستگاه خودروی پارک شده بود مظنون می شوند که با نزدیک شدن خودرو پلیس راننده و سرنشین پراید از محل متواری می شوند که با تعقیب و گریز صورت گرفته نهایتا ماموران با شلیک ۲ تیر موفق می شوند خودرو پراید را متوقف و راننده آن به نام اصغر را دستگیر و متهم دیگر نیز متواری می شود که در این راستا پرونده ای با موضوع سرقت داخل خودرو تشکیل و به دستور دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو قرار می گیرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: در گام نخست تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با بررسی سوابق متهم دستگیر شده به دست می آورند که سابقه دار بوده و چند فقره سابقه زندان به جرم سرقت دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در ادامه تحقیقات پلیسی به ۵۰ فقره سرقت داخل خودرو با همکاری همدستش اعتراف می کند، گفت: متهم در ادامه بازجویی اظهار داشت، تمامی سرقت ها را با همدستی کامران که در روز دستگیری متواری شده انجام داده ام. در سرقت به خاطر دست فرمان خوبی که داشتم نقش راننده را بر عهده می گرفتم و کامران نیز با توانایی خوبی که در تخریب قفل های خودرو را داشت آنان را تخریب و اموال سرقتی را به فردی به نام ابراهیم می فروختیم.

کارآگاه دستخال با بیان اینکه کارآگاهان در ادامه عملیات پلیسی مالخر اموال سرقتی را دستگیر کردند، گفت: مالخر اموال سرقتی در همان بدو دستگیری به خرید اموال مسروقه به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: هر دو متهم با دستور قضائی در اختیار این پایگاه برای کشف سایر جزئیات پرونده و دستگیری متهم فراری قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.