نماینده مردم خاش و میرجاوه با تاکید بر نقش و اهمیت شبکه های برون مرزی برای جمهوری اسلامی ایران به مشکلات بودجه ای که همواره گریبان گیر این شبکه ها بوده اشاره کرد  و گفت: اگر قانون اساسی اجازه دهد مجلس پیگیر جداسازی بودجه شبکه های برون مرزی از رسانه ملی خواهد بود. 

قدس آنلاین: اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارکردهایی که شبکه های برون مرزی می توانند داشته باشند، گفت: بالاخره انقلاب ما یک انقلاب مردمی بوده است و این شبکه ها مخاطبان زیادی در سطح جهان داشته اند، در روزهای اول مجلس یازدهم بحث بودجه های شبکه های برون مرزی جزو اولین مسائل مطرح شده بود، چراکه فعالیت آنها در بعد دیپلماسی عمومی برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تلاش شبکه های معاند برای مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی، درباره نقش شبکه برون مرزی پرس تی وی در خنثی سازی این پیام ها، گفت: پرس تی وی تا به حال که موفق بوده است و همه می دانند که شبکه های معاند شبکه هایی برای یک قشر خاص نیستند و سعی می کنند همه را تحت تاثیر قرار دهند. اما در مقابل شبکه های برون مرزی ما هم شبکه هایی در تراز جمهوری اسلامی ایران هستند و ما باید کمک کنیم نگذارند جریان رسانه ای معاند بر فعالیت آنها غلبه کند.

این نماینده مجلس با توجه به شرایط فعلی که رقابت شدیدی بین رسانه ها در دنیا حکم فرما شده، اولویت های برنامه سازی در پرس تی وی را اینگونه شرح داد: با توجه به اینکه منابع ما نسبت به آنها کمتر است ولی از طرفی مخاطب خاص تری داریم، من فکر می کنم خود کشورهایی که اطراف ما هستند و از طرفی حساسیت ویژه نسبت به روابط فرهنگی و سیاسی آنها با ما وجود دارد، باید در اولویت قرار بگیرند. دنیا باید بداند که ما 40 سال است که تحریم شده ایم، ولی این شبکه ها توانسته اند به نوعی مخاطبانی جذب کنند که ما بتوانیم پیاممان را به دنیای خارج از ایران منعکس کنیم.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی با توجه به تحریم هایی که علیه شبکه های برون مرزی صورت گرفته است، نقش وزارت امورخارجه به عنوان نهاد دیپلماسی جمهوری اسلامی را یاری رسان این شبکه ها عنوان کرد و گفت: وزارت خارجه ما البته تیم قوی هستند و پیگیری هم می کنند ولی ما هم به عنوان مجلس باید از شبکه های برون مرزی کشور حمایت و در واقع پشتیبانی کنیم که عزیزان ما دلگرم و پیگیر این مسئله باشند. ما می دانیم پرس تی وی شبکه ای است که با مخاطبانی که در خارج از ایران دارد، به اقناع افکار عمومی نسبت به اهداف دیپلماتیک و سیاست خارجی ایران کمک کند. در واقع خود وزارت خارجه به این خاطر پیگیر این مسئله هم است و چون یکی از اساس نامه هایش این است، موظف است به ماندگاری این شبکه ها کمک کند.

این نماینده مجلس درباره نقش شبکه های برون مرزی صداوسیما در کاهش ایران هراسی و اسلام هراسی که معاندان در سطح جهان القا می کنند، گفت: این شبکه ها در واقع مثل بقیه شبکه ها نیستند که علیه یک کشور، فرد یا جریان خاصی باشند. این شبکه ها مخاطب خودشان را دارند و برنامه هایی که ارائه می دهند، وحدت آفرین است؛ چه علمی چه آموزشی چه ما بقی برنامه ها و همچنین مخاطبانی که ما در جهان داریم هم انگلیسی زبان و هم به بسیاری زبان های رایج دنیا هستند و این شبکه ها خاص و متعلق به یک قشر خاصی هم نبوده اند.

وی گفت: همین که شبکه ای مثل پرس تی وی مصاحبه هایی با صاحبان دیدگاه های مختلف انجام می دهد و پخش می شود، به خاطر بهره گیری از طیف های مختلف کارشناسان و عملکرد فراجناحی که دارد، موفق ظاهر شده است و امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.

حسین زهی با توجه به اینکه شبکه های برون مزی تریبون نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و همه فراجناحی عمل می کنند و در شرایط حساس حال حاضر این شبکه های برون مرزی هستند که می تواند پرچم دار نظام باشند، درباره نقش دولت و مجلس در توسعه و پیشرفت این شبکه ها گفت: هم دولت و هم مجلس یازدهم در شروع به کار خود حمایت از این شبکه ها را انجام داده و در قالب یک بیانیه وضعیت شبکه ها را پیگیری کرده و این روند همچنان ادامه دار خواهد بود.

وی درباره جداسازی بودجه شبکه های برون مرزی از رسانه ملی گفت: ما این مسئله را می سنجیم و اگر قانون اساسی این اجازه را دهد حتما پیگیر آن خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.