فرمانده سپاه استانی امام رضا(ع) خراسان رضوی بر نقش اراده جمعی در حل مشکلات پیچیده تاکید و بیان کرد: معتقدیم هیچ مشکلی نیست که راه‌حلی نداشته باشد و فقط باید آن را باور کرد و عزم و اراده جدی برای حلش داشت.

تاکید فرمانده سپاه امام رضا(ع) بر نقش اراده جمعی در حل مشکلات

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوبعلی نظری در نشستی با مسوولان اقتصادی خراسان رضوی در محل استانداری افزود: نباید اجازه دارد مردم در تامین مایحتاج روزانه خود از بازار دچار مشکل شوند و لازم است در این زمینه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ گردد.

وی ادامه داد: سپاه برای حل مشکلات و کمک به مسئولان استانی و فرمانداران در شهرستانها وارد عمل شده است. اگر موضوعات شهرستانی در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی یا موارد دیگر حل نشد باید بلافاصله برای طرح در ستاد تسهیل یا ستاد تدابیر ویژه اقتصادی به مرکز استان ارجاع شود و اگر حل آن مشکل در اختیار مسئولان استانی نبود باید به سرعت به مرکز کشور ارسال شده تا حل آن را مطالبه کرد.

فرمانده سپام امام رضا(ع) گفت: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی که فقط مختص خراسان رضوی در کشور است، فرصتی ویژه برای حل مشکلات اقتصادی استان است.

وی افزود: باید مساله‌محور حرکت کرد و برای حل مشکل جزئی‌نگر بود. باید در همه عرصه‌ها مسایل تجزیه و تحلیل شوند تا راه‌حلهای مختلف برای آن یافت شود.

شناسایی واحدهای راکد کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست به راه‌اندازی کلینیک کشاورزی بر مبنای مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای شهریور ماه جاری این کلینیک در شهرستانهای مختلف تشکیل شده و با همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها تاکنون ۲۷۱ واحد راکد، ۴۵۶ واحد نیمه تمام، ۲۰۶ واحد نیمه فعال ۳۱۴ واحد فعال و مورد نیاز سرمایه در گردش در سطح استان شناسایی شده‌اند.

محمدرضا اورانی افزود: همچنین از طریق راه‌اندازی کلینیک کشاورزی ۳۹۰ واحد تولیدی در حوزه طیور و دام در خراسان رضوی شناسایی شده که با وجود فعالیت موفق به اخذ مجوز نشده‌اند.

وی نتیجه عارضه‌یابی واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی را "نداشتن سرمایه در گردش، نداشتن ضوابط استقرار زیست محیطی، نداشتن پروانه ساخت از دفتر فنی و معاونت عمرانی فرمانداریها، مطالبات بانکها مبنی بر ارایه وثایق و نداشتن اسناد رسمی محلی" اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سهمی که امسال دولت در خصوص خرید تضمینی گندم برای خراسان رضوی تعیین کرد ۴۳۶ هزار و ۷۰۰ تن بود اما استان بر مبنای توان تولید خود مبنی بر ۶۸۰ هزار گندم در سال، حجم خرید گندم را به میزان ۶۰۰ هزار تن هدفگذاری کرد.

وی گفت: خراسان رضوی در خرید تضمینی گندم از سهمی که دولت برای آن در سال جاری تعیین نمود عبور کرده است اما به دلایلی نتوانست هدفگذاری خود را مبنی بر خرید ۶۰۰ هزار تن گندم محقق کند.

عارضه‌یابی هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مشکلدار

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پیرو واگذاری مسئولیت راه‌اندازی کلینیک صنعت به این شرکت، هسته‌های مرتبط با آن در هر شهرستان تشکیل شد و در نهایت عارضه‌یابی و رفع مشکل هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در داخل شهرکها و نواحی صنعتی و خارج از آنها در کل استان در دستور کار کلینیک قرار گرفت.

رضا شجاعی افزود: جامعه هدف کلینیک صنعت عارضه‌یابی واحدهای راکد، نیمه راکد و فعالیت کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی واحدها است که این عارضه‌یابی طی ۹ فرآیند یا گروه اصلی پیگیری می‌شود.

وی گفت: مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستانها که از طریق کلینیک صنعت یا کارگروه ستاد تسهیل قابل حل نیست باید به مرکز استان انتقال یابد و مرکز استان با بهره‌گیری از ظرفیتهای خود در کمتر از یک هفته به مشکل رسیدگی خواهد کرد.

امضای تفاهمنامه برای ۲۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تاکنون هزار و ۲۷۲ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۳۳ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۲۱ هزار و ۳۲۲ نفر منعقد و در سامانه "ثبت و پیگیری تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری" ثبت شده است.

مهدی تقوایی افزود: میانگین پیشرفت اجرایی طرحهای مربوط به این تفاهمنامه‌ها ۴۸ درصد است و از بین آنها ۲۳۵ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۱۰۰ درصدی پیشرفت اجرایی دارد.

وی گفت: از بین این طرحهای سرمایه‌گذاری  ۳۴۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۲۸ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۰۲ هزار و ۲۶۴ نفر  جزو طرحهای بزرگ استان خراسان رضوی به شمار می‌روند.

مشکلات بخش خصوصی

عبدالله یزدانبخش، مسوول کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توجه به معین‌های اقتصادی در کنار پروژه‌ها برای نظارت بر روند اجرای آنها، توجه بیشتر به مشکلات مالی واحدهای تولیدی و نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی راکدی که دوباره احیا شده‌اند، ضروری است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طی شهریور ماه امسال ۱۰ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی راکد و نیمه فعال در استان تشکیل شد که چهار مورد از مشکلات آنها مربوط به حوزه دامپروری و حرایم و باقی مربوط به مشکلات واحدها با بانکها بوده است.

مجید مهدوی تفویض برخی اختیارات به فرمانداران شهرستانها به منظور رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی بویژه در حوزه حرایم محیطی را خواستار شد.

محمود خانزاده، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این نشست گفت: طبق برآوردها، نیاز شکر بخش صنعت استان در سال ۳۲ هزار تن بوده که تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ تن توزیع شده است و باید این میزان کمبود برطرف شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.