المنار در گزارشی عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اشغالگر در سایه اعتراضات عمومی نسبت به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو را مورد بررسی قرار داد.

اعتراضات صهیونیست‌ها حال خوشِ نتانیاهو را ناخوش کرد

قدس آنلاین: به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، اعتراض گسترده صهیونیست‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که وی را به حیف و میل اموال عمومی متهم کرده‌اند، باعث شد وی برای سفر به واشنگتن قید هواپیمای اختصاصی را بزند و با هواپیمای عمومی به آمریکا سفر کند.

علی‌رغم عجله پادشاه بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مخالفت مردم بحرین با این اقدام، شهرک نشینان صهیونیست با متهم کردن بنیامین نتانیاهو به حیف و میل اموال عمومی، مانع سوار شدن وی به هواپیمای اختصاصی برای سفر به واشنگتن با هدف امضای توافقنامه صلح با امارات و بحرین شدند، در نتیجه نتانیاهو مجبور شد سوار هواپیمای عادی شود.

گزارشگر المنار گفت همانطور که انتظار می‌رفت بحرین دومین کشور حاشیه خلیج فارس بعد از امارات است که توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضاء می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه بحرین از این کشور خواست در مراسم توافق با اسرائیل شرکت کند، زیرا ترامپ نیازمند حمایت بیشتری پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از شکست در تحقق دستاورهای خارجی خود است.

«گیلی کوهن» پژوهشگر مسائل سیاسی شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل، آمریکا و بحرین اعلام کردند در مراسم امضای توافقنامه صلح امارات و اسرائیل در کاخ سفید، بحرین نیز توافقنامه عادی سازی روابط با تل آویو را امضاء خواهد کرد و بدین ترتیب این توافقنامه بین این سه کشور امضاء و سفیرانی بین آن‌ها رد و بدل خواهد شد.

«نتان گوتمان» گزارشگر شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «بحرین به مراسم امضای توافقنامه امارات و اسرائیل در روز سه شنبه در واشنگتن ملحق خواهد شد به طوریکه بحرین روابط کاملی با اسرائیل برقرار خواهد کرد و به همین مناسبت طبیعتا در کاخ سفید جشن خواهند گرفت و اعلام خواهند کرد مرحله جدیدی از خاورمیانه جدید شکل می‌گیرد.»

گزارشگر المنار افزود نخست وزیر اسرائیل با خرسندی فراوانی از الحاق بحرین به مراسم امضای عادی سازی روابط با تل آویو سخن می‌گوید، توافقی که بر اساس آن سفیرانی بین دو طرف رد و بدل می‌شود به طوریکه تحلیلگران معتقدند شتاب کشورهای عربی برای امضای توافقنامه با اسرائیل باعث شکل گیری خاورمیانه جدیدی می‌شود.

نتانیاهو گفت: من بسیار خرسندم، زیرا موفق شدیم به توافقنامه صلح جدیدی با یک کشور دیگر عربی یعنی بحرین دست یابیم و همه این توافقات و اقدامات به لطف ترامپ صورت می‌گیرد و از تلاش‌های وی برای دستیابی به چنین توافقاتی تشکر می‌کنم.

گزارشگر المنار افزود سرانجام اینکه انتقاد گسترده شهرک نشینان صهیونیست از نتانیاهو و متهم کردن وی به حیف و میل اموال عمومی که می‌خواست به همراه همسرش با هواپیمای خصوصی به واشنگتن برود باعث شد وی از این کار منصرف شود و سوار هواپیمای عادی یعنی هواپیمایی شود که هیئت اسرائیلی را به واشنگتن منتقل می‌کرد.

در حالی که فقط چند روز بیش‌تر از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

این اقدام بحرین واکنش‌های مقامات فلسطینی و بین‌المللی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.