معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:۵۰ درصد سهمیه کالاهای طرح تنظیم بازار به شهرستان های استان اختصاص دارد ، اما اغلب آنها در جذب سهمیه‌های خود دچار مشکل هستند که باید این مشکل از سوی ادارات تابعه بررسی و حل شود.

 شهرستان های خراسان رضوی در جذب سهمیه کالاهای تنظیم بازار دچار مشکل هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم  اظهار کرد : سهم خراسان رضوی از کالاهای طرح تنظیم بازار در ماه‌های محرم و صفر، ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی، ۲ هزار و ۴۰۰ تن شکر، ۱۵۰ تن گوشت قرمز و ۸۰۰ تن گوشت مرغ است.

وی ادامه داد: پیرو دستور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سپاه امام رضا (ع) مبنی بر تهیه لیستی از اقلام اساسی به منظور پایش مستمر وضعیت ذخیره سازی و توزیع آنها، این لیست شامل ۱۰ قلم کالا تهیه شد که در گروه‌های مواد غذایی (برنج، شکر، روغن)، گروه مواد پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ)، گروه نهاده‌های دامی (گندم، جو، کنجاله سویا و ذرت) تقسیم بندی گردید.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: علاوه بر این لیستی از کالاهای ضروری در خراسان رضوی تهیه شد که این اقلام بسته به شرایط تغییر می‌کند و باید متناسب با شرایط، وضعیت ذخیره سازی آنها در بخش دولتی و غیردولتی و تغییرات قیمتی آن رصد شود و برای تامین و توزیع آن تدابیر لازم اتخاذ گردد.

وی افزود: در حوزه توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار، از ابتدای سال چندین بار کالاهای اساسی در استان توزیع شد که نخستین مرحله توزیع بخشی از سهمیه استان از کالاهای طرح تنظیم بازار در قالب بسته‌های مواد غذایی مربوط به کمکهای مومنانه در ماه مبارک رمضان بود.

غفوری مقدم توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ تن برنج در قالب کمکهای مومنانه و هشت هزار تن برنج در قالب شبکه‌های توزیع را نمونه‌ای از اختصاص کالاهای اساسی سهمیه خراسان رضوی از کالاهای طرح تنظیم بازار در ماه رمضان برشمرد.

وی ادامه داد: طی سه ماه تابستان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر سهم خانوار، چهار هزار تن شکر سهم اصناف و ۶ هزار تن شکر سهم صنعت در استان توزیع شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از کل سهمیه‌ خراسان رضوی در کالاهای طرح تنظیم بازار، ۵۰ درصد به شهرستانها اختصاص دارد و باید سهمیه آنها به طور کامل جذب شود اما اغلب شهرستانهای استان در جذب سهمیه‌های خود دچار مشکل هستند که باید این مشکل از سوی ادارات تابعه بررسی و حل شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.