سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به تداوم جریان پرداخت وام ودیعه مسکن، گفت:تا کنون در این استان ۱۶۸ نفر از متقاضیان واجد شرایط، وام ودیعه مسکن را دریافت کردند.

پرداخت وام ودیعه مسکن در خراسان رضوی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا ناصری  شمار شهروندان ثبت‌نام شده متقاضی این نوع وام را در خراسان رضوی ۴۰ هزار و ۶۵۹ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۶ هزار و ۹۴۷ نفر از این تعداد واجد شرایط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

وی افزود: همچنین تاکنون برای ۳۸۲ نفر از واجدان خراسانی شرایط دریافت وام ودیعه مسکن پرونده مربوطه تشکیل و ۱۶۸ نفر از این تعداد نیز وام مورد تقاضا را دریافت کرده‌اند. 

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: رقم ودیعه مسکن برای مستاجران در تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در سایر کلانشهرهای کشور ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کوچک ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی گفت: این تسهیلات از محل منابع تخصیصی به واحدهای کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا با کارمزد ۱۳ درصد و سررسید یک ساله پرداخت می‌شود. 

ناصری افزود: در این چارچوب مبالغ وام ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون ریالی بدون ضامن و فقط با اخذ چک و سفته به متقاضی پرداخت می‌شود. 

وی ادامه داد: پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی نیازمند معرفی یک نفر ضامن دارای چک است ولی نیاز به استعلام برای چک برگشتی ضامن ندارد لذا اگر بانکی بیش از اینها اقدام نماید مرتکب تخلف شده است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: آن دسته از متقاضیانی که زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند هیچ نیازی نیاز به ارائه ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن ندارند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.