کابوس جریمه باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا به دلیل‌عدم پرداخت مطالبات برانکو عمده نگرانی بزرگ هواداران این باشگاه است، هرچند هنوز ابلاغ حکم فیفا به صورت رسمی به باشگاه پرسپولیس صورت نگرفته است اما به نظر می‌آید با تأخیر در پرداخت مطالبات این مربی کروات کمیته انضباطی فیفا محرومیت سنگینی برای باشگاه پرسپولیس در نظر بگیرد.

امروز محرومیت برانکو، فردا جریمه کالدرون

قدس آنلاین: کابوس جریمه باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا به دلیل‌عدم پرداخت مطالبات برانکو عمده نگرانی بزرگ هواداران این باشگاه است، هرچند هنوز ابلاغ حکم فیفا به صورت رسمی به باشگاه پرسپولیس صورت نگرفته است اما به نظر می‌آید با تأخیر در پرداخت مطالبات این مربی کروات کمیته انضباطی فیفا محرومیت سنگینی برای باشگاه پرسپولیس در نظر بگیرد.

شاید اگر مدیران این باشگاه زودتر از این به فکر پرداخت مطالبات سرمربی سابق خود می‌افتادند هرگز چنین کابوسی برای آن شکل نمی‌گرفت اما اهمال کاری و امروز و فردا کردن‌های بی‌دلیل و غفلت‌ها سبب شد این مشکل مالی به غده‌ای سرطانی تبدیل شود تا برانکو به عنوان یکی از ابر طلبکاران باشگاه تبدیل شود.

*مدیران اهمال کار

در طول سال‌های اخیر حمیدرضا گرشاسبی، ایرج عرب، محمد حسن انصاری‌فرد و مهدی رسول پناه بارها می‌توانستند با پرداخت مطالبات این مربی کروات دغدغه بدهی سنگین به وی را برطرف سازند اما هر یک از این مدیران در دوره مدیریتی خود به گونه ای از زیر بار پرداخت بدهی‌های برانکو شانه خالی کردند تا او امروز به عنوان یک کابوس بر سر پرسپولیس سایه بیندازد و این باشگاه را با حکم فیفا تهدید کند. البته مدیران عامل باشگاه پرسپولیس در طول این سال‌ها همیشه با استفاده ابزاری از جملات احساسی تلاش کردند ماجرا را به شکل هنرمندانه ماست مالی کنند تا شاید گزند انتقادها دامن‌گیر آن‌ها نشود اما حالا به نظر می‌آید روز موعد رسیده تا پرسپولیس به واسطه این اهمال کاری‌ها متحمل یک تصمیم سخت انضباطی قرار گیرد.

*۴۰ میلیارد ناقابل

با این حال شاید این پرسش برای هواداران پرسپولیس مطرح شود که قرارداد ۶ میلیاردی برانکو چگونه ۴۰ میلیاردی شد؟ زیرا با قهرمانی در لیگ و نایب قهرمانی در آسیا به ۱.۲ رسید. با افزایش نرخ ارز روز به روز بالاتر رفت و با یک تصمیم مشترک و نه متحد، مدیران پرسپولیس دو سال و نیم به برانکو حقوق ندادند!

حالا چهار مدیرعامل آمده و رفته‌اند و مطالبات برانکو سرجایش باقی مانده است. قراردادی که در روز نخست با رقم ۶ میلیارد تومان بسته شد حالا پایه اش به ۳۷ میلیارد تومان است؛ راستی به نظر شما چرا مدیران پرسپولیس با بهترین مربی خود اینچنین رفتار کردند؟

*کالدرون در نوبت

منابع خبری نزدیک به باشگاه پرسپولیس مدعی اند در صورت پرداخت این رقم سنگین به برانکو از سوی رسول پناه نوبت به شکایت کابریل کالدرون آرژانتینی می‌رسد که آن جریمه هم رقم سنگینی به شمار می‌آید، کالدرون وقتی ایران را ترک کرد نزدیک به ۵۵۰ هزار دلار از پرسپولیس طلب داشت که حالا این مبلغ به رقمی حدود ۶۵۰ هزار دلار رسیده و همچنان باشگاه پرسپولیس بابت تأخیر در پرداخت دستمزد وی باید غرامت و دیرکرد پرداخت کند، این مبلغ با احتساب نرخ دلار در کانال ۲۶ هزار تومان رقمی حدود ۱۵ میلیارد باید به وی بپردازند البته این در شرایطی شکل خواهد گرفت که فیفا جریمه‌ای بابت رسیدگی به این پرونده از باشگاه پرسپولیس طلب نکند.

*استوکس هم هست

مسئله دیگر احتمال محکومیت پرسپولیس در جریان شکایت آنتونی استوکس است که باید دید آیا این بازیکن می‌تواند علیه پرسپولیس حکم بگیرد یا نه، اما جدا از این مسئله پرداخت بدهی به شهرخودرو بابت انتقال یحیی گل محمدی و تسویه حساب با بازیکنان و پرداخت ۲۰ درصد باقیمانده از رقم قرارداد آن‌ها در فصل نوزدهم را باید به این سلسله مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.