خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: برای ایجاد پل های روستایی اعتبار گذاشتیم و کار را شروع کردیم اما افزایش قیمت ها و بالا رفتن هزینه اجرای کارها سبب شده تا پیمانکاران رغبتی به انجام کار نداشته باشند و پروژه ها متقاضی نداشته باشد.

افزایش قیمت ها موجب بی رغبتی پیمانکاران در پروژه های عمرانی شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی شجاعی در نشست خبری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در بارندگی ها، سیلابی شدن رودخانه ها و قطع شدن ارتباط روستاییان است اظهار داشت:  یکی از دغدغه ها، نبود پل در محورهای روستایی است، البته ایجاد پل پیگیری شده و شماری از پل ها به مناقصه رفته است اما پیمانکاران از آن استقبال نمی کنند.

تامین اعتبارات محور بجنورد- جنگل گلستان
وی در ادامه درخصوص وضعیت پیشرفت پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان نیز گفت: اخیرا در همین زمینه با وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت و گوهایی بی تعارف داشته ایم که سرانجام تصمیم گرفته شد تا سه معاون وزیر راه و شهرسازی بابت عملیات های راهسازی، به ویژه محور بجنورد-جنگل گلستان به استان خراسان شمالی سفر کنند تا وضعیت را بررسی و تصمیمات برای تکمیل این پروژه ها به ویژه محور اشاره شده، گرفته شوند.

استاندار خراسان شمالی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به صورت کتبی و شفاهی دستور داد تا اعتبارات مصوب عملیات راهسازی محور بجنورد-گلستان اختصاص داده شود.

صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری

وی در ادامه درخصوص نتایج صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری در استان گفت: صدور مجوز بی نام به معنای تسهیل در کار سرمایه گذار است، زمانی که سرمایه گذار وارد استان شد، مجوزها آماده است، اما اینکه چقدر سرمایه گذار به استان آمده، باید شرایط کشور را بررسی کنیم اصل کار را زیر سووال نبریم.

استاندارخراسان شمالی درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان گفت: برخی سخت گیری ها، فرار سرمایه ها را به دنبال دارد، مصداق آن، فردی است که در زمینه خودروسازی، متقاضی سرمایه گذاری در استان بود اما زمین مورد نیاز تامین نشد و او پس از ناامید شدن از پیگیری ها، سرمایه اش را به خارج استان برد و اکنون ما برای تامین ناوگان روستایی مورد نیاز، به او مراجعه کرده ایم.

شجاعی گفت: روستاهای استان، نیازمند تامین ۵۰۰ دستگاه ناوگان اعم از مسافری و باری است که در حال رایزنی با خودروساز هستیم.

وی گفت: بی هنرترین کار این است که نگذاریم کاری انجام شود، بگذاریم کار در استان انجام شود، اگر غیر این باشد، افراد توانمند از استان می روند، به خاطر مردم با اجرای هر پروژه ای، مخالفت نکنید.

سفر رئیس ایمیدرو به استان
استاندار خراسان شمالی به سوالات خبرنگاران برای پیگیری نداشته های استان از سطح ملی هم اشاره داشت و گفت: در خصوص آلبلاغ به هیچ وجه کوتاه نیامده ام و از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است و در چهارشنبه هفته جاری رئیس ایمیدرو برای تعیین تکلیف موضوع به استان می آید.

شجاعی همچنین یادآور شد: برای برقراری پرواز مسیر بجنورد - عشق آباد مسیر را رفته ام و منتظر نظر کشور ترکمنستان هستیم و این دست بنده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.