نمایشگاه «یار دبستانی من» با هدف خرید ارزان گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرمان برگزار می‌شود.

فروش آثار هنری با هدف خرید تبلت برای دانش‌آموزان

سرور هادیان/

نمایشگاه «یار دبستانی من» با هدف خرید ارزان گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرمان برگزار می‌شود.

مشاور نگارخانه حامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: هدف از برگزاری این نمایشگاه فروش آثاری از کلکسیون هنری نگارخانه حامی به نفع دانش‌آموزان نیازمند است.

محمود صناعی می‌افزاید: تعداد آثاری که قرار است در این نمایشگاه ارائه شوند ۱۸ اثر است و سایر هنرمندان نیز می‌توانند برای حمایت از دانش‌آموزان با ما همکاری داشته باشند. آثار باید کارشناسی و قابل ارائه باشد و از آنجایی که 100درصد فروش به نفع دانش‌آموزان نیازمند به گوشی هوشمند و یا تبلت است بنابراین هنرمندان مایل به همکاری با این شرایط می‌توانند ما را همراهی کنند.

وی با اشاره به این نکته که در این نمایشگاه امکان ارائه ۳۰ اثر وجود دارد، اظهار می‌دارد: از آنجایی که ارائه آثار باید متناسب با قدرت خرید مردم باشد و یک حرکت شعاری صرف نباشد خروجی این نمایشگاه برایمان مهم است.

وی تأکید می‌کند: نرخ این آثار از ۳۰۰ هزار تا 2میلیون تومان است و قیمت آثار بر اساس گواهی فروش از نگارخانه‌ها به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته شده و قیمت خرید همت عالی است و هر کسی بنا به وسع خودش اگر دوست داشته باشد بیشتر کمک کند از قیمت پایه می‌تواند بیشتر بپردازد و اثر را خریداری کند تا امکان خرید تعداد بیشتری گوشی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

محمود صناعی که رشته تحصیلی‌اش حسابداری است، درخصوص ورودش به فضای هنر می‌افزاید: از چهار سال پیش از نمایشگاه‌های نگارخانه‌ای مشهد اثر خریداری می‌کردم. ابتدا برای فرهنگ‌سازی خرید آثار هنری و قرار دادن خرید آثار هنری در سبد خانوار خانواده‌های مشهدی این کار را انجام می‌دادم. معتقد هستم برای هدیه دادن و یا حمایت از هنرمندان باید آثار هنری را خریداری کرد که متأسفانه فرهنگ‌سازی لازم در این باره انجام نشده است.

وی خاطرنشان می‌سازد: نام این حرکت را کلکسیون گذاشتم تا بدانند یک مجموعه‌ای خریداری می‌شود و از این رو طی چهار سال اخیر بیش از 100 اثر از نگارخانه‌های مشهد در نمایشگاه‌های مختلف خریداری کردم‌.

صناعی با اشاره به اینکه در این مسیر تعدادی از آثار را به خیریه‌ها اهدا کرده است، بیان می‌دارد: با اهدای آثار خریداری شده به خیریه‌ها سعی کردم که با فروش و مزایده آثار بتوانم منفعتی برای کار مجموعه خیران داشته باشم و از سال ۹۸ تصمیم گرفتم که این کار را جدی‌تر انجام دهم.

وی تصریح می‌کند: بنا به رزومه کلکسیون من و سابقه هنری خانم مریم رحمتی نگارخانه‌ای را تأسیس کردیم و نام نگارخانه را کلکسیون حامی گذاشتیم.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه در نگارخانه حامی واقع در لادن ۷، پلاک ۸ دایر است، علاقه‌مندان می‌توانند در دو نوبت صبح ۱۰ الی ۱۳ و عصر ۱۷ الی ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.