فرماندار گناباد با اشاره به افزایش تورم کالاهای مختلف خواستار افزایش نظارت مسوولان ذیربط بر بازار و برخورد قاطع با گرانفروشان شد و گفت: این برخورد باید به گونه‌ای صورت گیرد که برای سایر افراد که قصد گرانی اجناس را دارند عبرت آموز باشد.

برخورد با گرانفروشان باید قاطع و عبرت‌آموز باشد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان گناباد افزود: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و گشتهای مشترک نظارت بر کالاها و خدمات باید به صورت مستمر بر قیمت کالاها نظارت داشته باشند و وضعیت عرضه اجناس را کنترل کنند.

وی ادامه داد: گرانی کالاها طی دو هفته گذشته به دنبال بالا رفتن نرخ ارز بر  مسائل و مشکلات مردم افزوده است و باید با افزایش نظارت بر عرضه کالاها و خدمات از سوء استفاده برخی اشخاص از فضای موجود جلوگیری شود، قیمت خرید کالاها  مشخص است و بر اساس فاکتورهای خرید اگر فردی به دنبال گرانی و عرضه بیشتر از قیمت میانگین آن باشد باید شناسایی و با وی برخورد شود.

فرماندار گناباد گفت: روزانه دو تن شیر در گناباد برای مصرف توزیع می شود که با نرخ ۳۲ هزار ریال از دامدار خریداری می شود و نباید بیشتر از ۳۵ هزار ریال به فروش برسد. 

قربانی با انتقاد از حضور نداشتن روسا و نمایندگان دادگستری، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت در جلسه ستاد تنظیم بازار تاکید کرد باید به فوریت علت این مساله بررسی شود و در چنین جلسات مهمی  برای بررسی وضعیت بازار باید نمایندگان این دستگاههای اجرایی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: باید سهمیه کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت قرمز و شکر با اولویت گروههای هدف و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و کارگران با نرخ تعادلی توزیع شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.