۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 720118

از نظر قانونی حضور محرم نویدکیا و سیدمهدی رحمتی در تیم‌های سپاهان و شهر خودرو به عنوان سرمربی دارای اشکال است و کارت حضور روی نیمکت برای این دو مربی نباید از سوی سازمان لیگ صادر شود.

کارت مربیگری نویدکیا و رحمتی صادر نمی‌شود!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبر ورزشی بر اساس قوانینی که فعلاً دستخوش تغییر نشده هم سرمربی و هم دستیاران سرمربی باید دارای مدرک A باشند، در حالی که محرم نویدکیا و سیدمهدی رحمتی فاقد این مدرک هستند. محرم نویدکیا البته مسیر زیادی را برای دریافت مدرک A سپری کرده و مدرک B را دریافت کرده، اما سیدمهدی رحمتی تاکنون در هیچ یک از کلاس‌های مربیگری حاضر نشده است. به این خاطر که تا یکی، دو ماه پیش بازیکن تیم شهر خودرو بود که توسط سرمربی وقت تیم یعنی سهراب بختیاری زاده اخراج شد!

آیا سیدمهدی رحمتی و محرم نویدکیا فصل آینده اعمال قانون خواهند شد یا بدون هیچ مشکلی روی نیمکت تیم‌های شهر خودرو و سپاهان خواهند نشست؟ در فصول گذشته برخی از مربیانی که روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نشسته‌اند و برخی از مربیان جوانی که این فصل هدایت تیم‌های لیگ برتری را بر عهده گرفته‌اند فاقد مدرک A هستند، اما به نظر می‌رسد در نهایت شاهد حضور آن‌ها روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری خواهیم بود!

اما همیشه این سؤال مهم وجود داشته چرا مربیان بدون مدرک به راحتی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری می‌نشینند و گاهی برای اینکه مأموریت خود را در بازی‌ها دنبال کنند با کارت سایر اعضای تیم وارد محوطه فنی می‌شوند. از جمله کارت تدارکات تیم یا کارت مترجم و... واقعیت این است که ابلاغ قانون از سوی کمیته آموزش به سازمان لیگ است و این سازمان لیگ است که نباید کارت حضور روی نیمکت را برای مربی صادر کند. کمیته آموزش نمی‌تواند مانع حضور مربی‌ای که فاقد مدرک اعلام شده از سوی کمیته آموزش است، روی نیمکت شود. به این خاطر که کمیته مجری نیست.

در فوتبال حرفه‌ای هیچ‌گونه اغماضی با مربی به خاطر نامش صورت نمی‌گیرد؛ دیدید در برهه‌ای زیدان که مربی تیم کاستیا بود به خاطر تردید در خصوص داشتن مدرک مربیگری A سه ماه محروم شد. همچنین محرومیتی برای سانچز در نظر گرفته شد و سانچز متهم شده بود که از مدرک خود به نفع زیدان استفاده کرده است. در ادامه فدراسیون فوتبال فرانسه در نامه‌ای که برای مادرید نوشت اذعان کرد زیدان در حال گذراندن کلاس A است و به همین خاطر رأی صادره در مورد ستاره فوتبال فرانسه متوقف شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.