معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سه سال اخیر ۶ هزار و۵۰۰ اصله درخت، با اطلاع رسانی از سوی شهروندان مشهدی، با تلاش اکیپ‌های سیار با عنوان "امداد گیاه" مورد تیمار و رسیدگی قرار گرفته است.

امداد رسانی به بیش از ۶ هزار اصله درخت در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طرح "امداد گیاه"در سال ۹۶ با راه اندازی یک اکیپ، فعالیت خود را آغاز کرد، اما به تدریج به دلیل اهمیت حفظ درختان شهر، امسال با افزودن ۳ اکیپ دیگر، تعداد اکیپ‌های فعال امداد گیاه در مشهد به عدد ۴ رسید.
او افزود: در این طرح به شهروندان به صورت رایگان خدمت رسانی می‌شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آن‌ها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: متخصصان گیاهپزشک این معاونت، در قالب اکیپ "امداد گیاه"با هدف امداد رسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم، در محل‌های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می‌کنند و پس از بررسی مشکلات درختان با استفاده از راهکارهای دقیق و علمی در جهت رفع مشکل مورد نظر اقدام می‌کنند.
یعقوبی بیان کرد: این اکیپ‌ها علاوه بر گشت زنی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر، به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه‌های خشک درختان براساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری‌های درختان و آزاد سازی طوقه و آبخور درختان نیز می‌پردازند.
او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰۰ درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گزارش شده که پس از بازدید و بررسی درخواست ها، به بیش از ۲۸۰۰ درخت رسیدگی و امداد رسانی شده و لازم به ذکر است بیشترین نوع درخواست مربوط به سمپاشی برای آفات بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.