سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات گفت: یک دستگاه اسپیرومتری به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال توسط فردی نیکوکار خریداری و به بخش داخلی بیمارستان امام رضا (ع) شهر فیض‌آباد اهدا شد.

بیمارستان امام رضا(ع) مه‌ولات به دستگاه اسپیرومتری تجهیز شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دهقان  با بیان این که از این دستگاه برای اندازه‌گیری میزان حجم هوای دم و بازدم استفاده می‌شود افزود: دستگاه اسپیرومتری برای سنجش میزان اکسیژن موجود در هوای محیط و انتقال آن به بدن به منظور سوخت‌ و ساز و همچنین دفع دی اکسید کربن حاصل از آن کاربرد دارد.

وی ادامه داد: دستگاه اسپیرومتری برای شناسایی انواع مشکلات و بیماری های آلرژیک و غیرآلرژیک تنفسی از جمله آسم، برونشیت مزمن، ناهنجاری قفسه سینه و بافت‌های ریوی کاربرد زیادی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات با بیان این که این دستگاه نقش مهمی در ارتقای خدمت رسانی به بیماران به ویژه بیماران حاد تنفسی ایفا می‌کند گفت: خیران سلامت در زمینه‌های مختلف به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان کمک کرده‌اند که این کمک‌های خیرخواهانه در زمینه تامین تجهیزات لازم صرف و هزینه می‌شود چنانکه این دستگاه را فرد نیکوکاری به نام حاج حسین امامی به این بیمارستان اهدا کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.