۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 720147

دومینیک تیم با پیروزی برابر الکساندر زورف در فینال تنیس اپن آمریکا رکوردهای قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

قهرمان جدید اپن آمریکا تاریخ تنیس را عوض کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آس، دومینیک تیم بامداد دوشنبه با شکست الکساندر زورف قهرمان تنیس اپن آمریکا ۲۰۲۰ شد. تنیسور اتریشی در حالی فاتح این جام شد که ۲ بر صفر از حریف آلمانی اش عقب افتاده بود. مرد شماره سه جهان با این قهرمانی افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کرد.

نخستین گرند اسلم 

تبم با این پیروزی نخستین گرند اسلم خود را به عنوان یک تنیسور حرفه ای به دست آورد و به جدیدترین کسی تبدیل شد که برای اولین بار یکی از چهار گرند اسلم را می برد. او در این زمینه با مارین چیلیچ برابر شد که تنیسور کروات اولین و تنها گرند اسلم خود را در اپن آمریکا ۲۰۱۴ به دست آورد. تنیسورهایی که در سال های اخیر اولین گرند اسلم خود را کسب کردند استن واورینکا (اپن استرالیا ۲۰۱۴)، اندی ماری (اپن آمریکا ۲۰۱۲)، خوان مارتین دل پوترو (اپن آمریکا ۲۰۰۹) و نواک جوکوویچ (اپن استرالیا ۲۰۰۸) بودند. 

پایان حمکرانی نادال، جوکوویچ و فدرر

تیم همچنین با قهرمانی اش به حمکرانی رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر در گرند اسلم پایان داد. در ۱۳ گرند اسلم اخیر پیش از اپن آمریکا ۲۰۲۰، قهرمانی ها به این سه تنیسور تعلق داشت. آخرین کسی که توانسته بود یک گرند اسلم فتح کند واورینکا بود که در اپن آمریکا ۲۰۱۶ موفق به انجام این کار شد. 

نخستین گرند اسلم یک دهه نودی

تیم با فتح اپن آمریکا به نخستین تنیسوری تبدیل شد که در دهه ۹۰ یا دیرتر از آن متولد شده است و برنده یک گرند اسلم می شود.

پایان حمکرانی تنیسورهای دهه ۸۰

تنیسور اتریشی همچنین به حمکرانی متولدین دهه ۸۰ پایان داد که پیش از اپن آمریکا ۲۰۲۰ توانسته بودند ۶۳ ‌گرند اسلم آخر را به خود اختصاص دهند. آخرین گرند اسلم یک دهه هفتادی به نام گاستون گائودیو آرژانتینی ثبت شد که فاتح رولان گاروس ۲۰۰۴ شد. پس از او تنها تنیسورهای متولد دهه ۸۰ قهرمان شدند. 

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.