رئیس اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمانی مشهد گفت: . متاسفانه بازار خیلی رقابتی است و اتحادیه هم نمی تواند نظارتی بر روی قیمت های سرسام آور شیر آلات استاندارد هم داشته باشد چون همه این موارد باید توسط بازرسی و استاندارد انجام شود.

اتحادیه هیچ نظارتی برقیمت شیرآلات ساختمانی ندارد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: افزایش قیمتی دربازار فروش شیر آلات ساختمانی و عرضه  محصولات بی کیفیت و بدون استانداردهای لازم خیلی از مصرف کنندگان این محصولات را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. در همین خصوص علی اصغر شعبانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمانی مشهد توضیح داد:طبیعتا افزایش مواد اولیه در بازارهای مختلف از جمله بازار شیرآلات ساختمانی چند درصدی را بر روی قیمت تمام شده کالا تاثیر می گذارد ولی متاسفانه شیرالات غیر استاندارد که به صورت غیرمجاز و مونتاژ شده در دسترس مردم قرار می گیرد هم نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

وی بیان کرد: شیر آلات استاندار که اتفاقا برندهای خیلی خوبی هم در حال حاضر در بازار داریم همه به دلایلی از جمله افزایش مواد اولیه امسال افزایش چشم گیری داشته است که طبیعتا نباید به این شکل باشد هر چند از پارسال تا کنون فلز برنج که از مواد اصلی این گونه شیر آلات است افزایش دو برابری داشته است می تواند یک افزایش قیمتی باید ۳۰ تا ۴۰ درصد را برای این گونه محصولات بوجود بیاورد نه قیمت دوبرابری و حتی بیشتر. ولی متاسفانه قیمت این گونه شیر آلات از سوی کارخانه جات و شرکت های تولیدی اعلام می شود و همانطور که می دانید گاهی شاهد افزایش قیمتی سه برابری برای این محصولات هستیم.

شعبانی در توضیح مواد اولیه ساخت شیرآلات غیر استاندارد موجود در بازار گفت: متاسفانه شیر آلات غیر استاندارد تنها از فلز برنج ساخته نمی شود و بخش اعظم مواد اولیه آن را سرب تشکیل می دهد و قطعات بی کیفیتی دارد و نسبت به شیر آلات استاندارد قیمت نازل تری دارند.

وی افزود: درخصوص تولیدات غیر استاندارد در کارگاه های کوچک وغیر مجاز اتحادیه بارها طی نامه های متعددی به بازرسی و اداره استاندارد  از آنها خواسته ایم که از ورود این گونه محصولات به بازار خودداری کنند ولی متاسفانه تاکنون هیچ پیگیری و پاسخ قانع کننده ای در این خصوص به ما داده نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۵ کارگاه غیر مجاز تولید شیر آلات ساختمانی غیر مجاز در مشهد مشغول به فعالیت هستند که شاهد عرضه این تولیدات بی کیفیت در بازار هستیم در کنار این چند کارگاه غیر مجاز ۵ کارگاه و تولیدی مجاز هم در مشهد مشغول تولیدات استاندارد و برندهای موجود در بازار را با قیمت های بالا تولید می کنند. متاسفانه بازار خیلی رقابتی است و اتحادیه هم نمی تواند نظارتی بر روی قیمت های سرسام آور شیر آلات استاندارد هم داشته باشد چون همه این موارد باید توسط بازرسی و استاندارد انجام شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.