سیزدهمین مجموعه‌دار اشیاء تاریخی در خراسان رضوی پروانه فعالیت دریافت کرد.

صدور سیزدهمین مجوز مجموعه‌داری اشیاء تاریخی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مجموعه آثار تاریخی فرهنگی مردم‌شناسی متعلق به "سید حسن موسوی" با شماره ۹۹۲۵۰۰/۱۰۴۶۵ از اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پروانه رسمی بهره‌برداری دریافت کرد.
او افزود: این مجوز فقط در محدوده اشیاء تاریخی مجاز و دارای یک سال اعتبار و قابل تمدید است. طبق این مجوز این مجموعه‌دار اجازه دارد نمایشگاه اختصاصی برگزار و با حضور در دیگر نمایشگاه‌ها فعالیت کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه هیات وزیران، مبنی بر حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور و با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون در استان ۱۳ مجموعه، متعلق به ۱۱ نفر از این اداره کل، پروانه رسمی فعالیت و بهره‌برداری دریافت کرده اند.
مکرمی فر بیان کرد: همه مالکان و دارندگان مجموعه آثار تاریخی - فرهنگی می‌توانند برای دریافت مجوز رسمی به اداره کل میراث فرهنگی مراجعه کنند، چون مقدمه ایجاد موزه خصوصی، دریافت این پروانه است.
او تصریح کرد: همه مجموعه‌داران با عنایت به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۴ تحت عنوان آیین نامه "مدیریت ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی و تاریخی مجاز می‌توانند با طی مراحل قانونی به صورت رسمی و بدون دغدغه، فعالیت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.