همزمان با سالروز شهادت مظلومانه سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین(ع)، مراسم عزاداری این امام همام در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) اقامه شد.

مراسم روز شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، ۲۵ محرم‌الحرام، به روایتی سالروز شهادت مظلومانه سید الساجدین حضرت زین العابدین(ع) است، به همین مناسبت ویژه برنامه‌های سوگواری و عزاداری در حرم مطهر رضوی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۱۱ صبح با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم آغاز شد و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محمد گلابگیر و امیر عارف به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به ذکر فضایل شخصیت بزرگوار امام سجاد(ع) اشاره و بر ضرورت معرفت‌شناسی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تاکید کرد.

وی گفت: متاسفانه مشکل ما در معرفت‌شناسی ائمه اطهار(ع) است؛ ما در قسمتی از ذکر مصیبت توجه داریم که عواطف را برمی انگیزد اما به دنبال اصل واقعیت ذکر مصیبت نیستیم. در واقع عزاداری و سوگواری امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا، ابزاری برای نهادیه سازی و جاودانگی انقلاب کربلا بود تا در کل انقلاب‌ها نقش اثرگذاری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حضرت سجاد(ع) شخصیتی دو بعدی داشتند به این معنی که هم امام فردساز و هم امام جامعه‌ساز بودند؛ این امام بزرگوار در صحیفه سجادیه در واقع با دعا نقش فردسازی را ایفا کردند و در جامعه سازی نیز خصوصیت منحصر به فردی داشتند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) کربلا را به صورت اصل قطعی عینی در دل‌های مردم نهادینه کردند و اگر امروز شاهد این هستیم که حتی آتش پرستان عاشق امام حسین(ع) هستند نشان از نقش امام سجاد(ع) و تلاش‌ها و مجاهدت‌های این امام در شخصیت جامعه‌سازی ایشان است.

روضه‌خوانی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) و اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زیارت وارث توسط سید حجت بحرالعلوم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه روز شهادت امام سجاد(ع) بود.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.