حجت الاسلام حمید خادمیان در ارتباط با هدف نشریه فرانسوی از اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: مطمئنا نقشه شوم جدیدی در راه است؛ منحرف کردن افکار عمومی ملتها از نقشه‌های شوم و سیاستهای ضدّ انسانی و اسلامی، ترفند دیرینه رسانه‌هاست.

اهانت به پیامبر اسلام(ص) رویکردی سیستمی، دولتی و عامدانه دارد

حجت الاسلام حمید خادمیان کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با جریان پشت پرده اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام گفت: بازهم نشریّه فرانسوی!!! و بازهم اهانت و توهین به برترین انسان و جذابترین شخصیت و با فضیلت‌ترین پیامبر الهی. اهانت به رسول مکرم اسلام(ص) در یک سناریوی پیچیده که کاملاً رویکردی سیستمی، دولتی و عامدانه دارد انجام شده است، اینگونه نیست که توسط برخی گروههای تندرو و غیرمعقول و خارج از مدیریت دولت مکرون اتفاق افتاده باشد.

حجت الاسلام خادمیان افزود: مهمترین دلیل این ادعا محکوم نکردن این جرم بزرگ توسط دولت و سیاستمداران فرانسوی است که نشان از عمدی و سیستمی بودن دارد. آن هم به بهانه‌ نخ نما شده آزادی بیان(عوام‌فریبانه). سالها پیش سلمان رشدی ملعون اقدام به توهین به پیامبر اسلام(ص) کرد که این موضوع با واکنش شدید کشورهای اسلامی روبه‌رو شد و کشورهای غربی فهمیدند که نباید به ساحت پیامبر اسلام(ص) توهین کنند.

کارشناس امور دینی توضیح داد: اما چرا دوباره نشریات غربی با چراغ سبز سیاستمدارانشان اقدام به تکرار اینگونه اهانت‌ها می‌کنند!؟ این نشریات چه اهداف و انگیزه‌هایی را از اهانت به مقدسات اسلامی دنبال می‌کنند؟ مطمئنا نقشه شوم جدیدی در راه است. منحرف کردن ذهن‌ها و افکار عمومی ملتها از نقشه‌های شوم و سیاستهای ضدّ انسانی و اسلامی، ترفند دیرینه رسانه‌هاست.

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: آیا این عناد و عصبانیت، از ناکامی‌های سیاست‌های قبلی شان در کشورهای مسلمان ناشی شده است!؟ آیا این استراتژی پر هزینه، نوعی راستی آزمائی فعالیتهای مزدوران آنها در کشورهای مسلمان است تا درصد موفقیت نفوذی‌های خود را بسنجند!؟ آیا این راهبرد منحوس، برای انحراف توجه  افکار عمومی دنیا از مشکلات و معضلات داخلی کشورهای غربی بویژه معضلات پیش آمده برای رئیس جمهور نابخرد و انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست!؟ یا اینکه این اهانت تلاشی بود برای سرگرم کردن دنیای اسلام به پاسخگویی و واکنش به آن تا عادی سازی روابط کشور های خیانتکار امارات و بحرین با رژیم جعلی صهیونیستی در آرامش بیشتر و واکنش کمتر مسلمانان و شهروندان این کشورها انجام شود. شاید هم همه این موارد باشد که بزودی مشخص خواهد شد.

کارشناس امور دینی در مورد راهبردهایی که باید در قبال اینگونه اقدامات اتخاذ شود گفت: یقینا این خطا و گناه بزرگ نابخشودنی و غیرقابل اغماض است ، سکوت و بی تفاوتی نسبت به آن عقوبت دنیایی و عقبایی به همراه خواهد داشت. تاریخ نشان داده است که محکومیت زبانی وزارت خارجه بدون تغییر رفتار با کشور اهانت کننده هیچ تأثیری در کنترل اینگونه خباثت ها ندارد.

وی تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیتهای رسانه ای برای نشان دادن اعتراض و ناراحتیمان به اهانت کننده‌ها استفاده کنیم؛ چرا که عدم واکنش به موقع و مؤمنانه در مورد اهانت به حبیب خدا ما را دچار خذلان شدید و از دست دادن توفیقات خواهد نمود خداوند متعال می فرماید: «إنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ ۖ وإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ ۗ وعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» اگر خدا شما را یاری کند محال است کسی بر شما غالب آید و اگر به خواری واگذارد آن کیست که بتواند بعد از آن شما را یاری کند؟ و اهل ایمان فقط باید بر خدا توکل کنند.(آل عمران – 160)

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.