معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با افزایش نظارت بر بازار با افرادی که با گران فروشی و قیمت های نامتعارف در صدد ایجاد التهاب و جو روانی در سطح جامعه باشند به شدت برخورد صورت خواهد گرفت.

 افزایش نظارت بر بازار خراسان رضوی /با متخلفان بدون مماشات برخورد شود

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی متاثر از شرایط کشوری است و منحصر  به خراسان رضوی نمی باشد.

وی بابیان اینکه تمام تلاش ما در راستای ایجاد تعادل در قیمت ها است ، تصریح کرد: از طریق دریافت سهمیه هایی مازاد بر سهمیه استان در حوزه تنظیم بازار نظیر ۳هزار تن برنج و همچنین ۲هزار تن شکر که مجوز توزیع آن ها را نیز دریافت کرده ایم  و همچنین واردات برنج پاکستانی با ارز نیمایی از بنادر جنوب  در صدد کاهش روند افزایش قیمت ها در برخی از کالاها در استان هستیم.

رسولیان با بیان اینکه قیمت شکر تعاونی در استان ۷۵۰۰ تومان می باشد که از میانگین قیمت کشوری پایین تر است ، افزود: قیمت برنج هندی و پاکستانی در خراسان رضوی در حال حاضر در سطح قیمت کشوری است و  استان در زمینه عرضه  گوشت مرغ با نرخ نزدیک به نرخ مصوب ۱۵۵۰۰تومان نیز در کشور پیشتاز است که این موضوع نتیجه و برآیند تعامل با فعالان بخش خصوصی استان در این حوزه است .

وی اظهار کرد: اگرچه همه کالاها دارای قیمت مصوب نمی باشند ، اما قیمت خرید همه کالاها  توسط خریداران مشخص است و بر اساس فاکتورهای خرید اگر فردی به دنبال گرانی و عرضه بیشتر از قیمت مجاز هر کالا   باشد به طور قاطع و به دور از هرگونه مماشات باید با وی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه از افزایش قیمت ها راضی نیستیم ، افزود: اینکه به دلیل برخی از محدودیت ها قیمت برخی از کالاها افزایش  قیمتی داشته اند را نمی توان انکار کرد ، اما افراد سودجو نباید از این شرایط سوء استفاده کرده و قیمت های کالاها را فراتر از عرف و نرخ مجاز در سطح کشور  افزایش دهند.

رسولیان با بیان اینکه در حیطه اختیارات استانی از تمام توان در زمینه نظارت و ایجاد تعادل در بازار استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: نظارت بر بازار توسط سازمان صمت و اتاق اصناف و سایر دستگاه های نظارتی به طور مرتب در حال انجام  و ازهفته گذشته نیز افزایش پیدا کرده است و با افرادی که با گران فروشی و قیمت های نامتعارف در صدد ایجاد التهاب و جو روانی در سطح جامعه باشند به شدت برخورد صورت خواهد گرفت.

     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.