۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 720196

فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی با هدف ارتقای آثار سینمایی منتشر شد.

انتشار فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، فراخوان پژوهشی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منتشر شد این فراخوان با هدف ارتقای آثار سینمایی در سطح ملی و بین المللی، مساله یابی دقیق و گره گشایی از مشکلات فعلی و یا تمهید راهکار برای چالش های پیش رو سینمای ایران در ۵ موضوع کلی با ۳۷ اولویت پژوهشی منتشر می شود.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در ماه های گذشته، با اصناف و انجمن های سینمایی (از طریق خانه سینما)، بیش از ۴۵ دانشکده و پژوهشکده و بیش از ۵۰ پژوهشگر و استاد دانشگاه مرتبط با حوزه سینما مکاتبه کرده و مسائل سینمای ایران را از دیدگاه تخصصی آنان جویا شده است.

تنوع و تعدد اولویت های پژوهشی دریافتی به حدی بود که «شورای پژوهشی معاونت» لاجرم نسبت به انتخاب موارد ضروری تر و یا حذف موارد تکراری و یا عناوین مشابه انجام شده در سال های گذشته، مبادرت ورزید و پس از تطبیق آنها با نیازهای اصلی سازمان سینمایی و سینمای ایران، در انتها فهرستی از مهمترین «محورها» و «اولویت های» پژوهشی ارائه کرد.

بدیهی است این فهرست، جهت گیری کلی پژوهشی سازمان سینمایی است و پژوهشگران می توانند در چارچوب محورها و اولویت های ارائه شده، عناوین پژوهشی مد نظر خویش را اعلام کنند تا در شورای پژوهشی، طرح و بررسی شود.

همچنین پایان نامه هایی که به اولویت های ذکر شده بپردازند و یا در چارچوب محورهای پنجگانه به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۵۰ میلیون ریال و در مقطع دکتری تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. از این رو، از همه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان برای همکاری در تحقق اهداف پژوهشی سازمان سینمایی کشور، دعوت به عمل می آید.

نمونه «فرم پیشنهاد طرح اولیه» و «طرح نامه پژوهشی» در آدرس اینترنتی https://apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch موجود است و مهلت ارسال «فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی» حداکثر تا ۳۰ مهر ۱۳۹۹ خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این معاونت به آدرس http://apf.farhang.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره های ۳۸۵۱۲۷۳۹ / ۳۸۵۱۲۲۳۴ تماس حاصل بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.