اهواز- هنگامی‌که نام خوزستان به زبان می‌آید ناخودآگاه به دلیل مشعل‌هایی که در جاده‌های این استان و در میادین گازی روشن است همگی اذعان می‌کنند که این استان بر روی چاه‌های نفت و گاز خوابیده است اما وقتی می‌شنویم که برای یک سیلندر گاز باید ساعت‌ها در همین استان در صف انتظار نشست آن‌وقت باورش برای همگان سخت می‌شود.

ساکنان پایتخت انرژی ایران در صف گاز!

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر گفته مسئولان افزون بر ۵۷ هزار خانواده در این استان از داشتن انشعاب گاز طبیعی محروم بوده و مجبور هستند که از سیلندرهای گاز برای رفع نیاز پخت‌وپز استفاده کنند اما متأسفانه مدتی است که همین کپسول های مایع نیز به کالاهای نایاب بدل شده است.

ثبت‌نام سیستمی یکی از دلایلی است که هنوز برخی افراد به دلیل عدم آشنایی ورودی به آن نداشته و لذا برای دریافت یک کپسول گاز مجبور به‌صف کشیدن در برابر نمایندگی‌های گاز هستند.

بنا بر گفته بسیاری از مردم از هنگامی‌که بنزین گران شده است بسیاری از راننده‌های خودروهای سواری و به‌ویژه مسافربرهای شخصی به استفاده از کپسول گاز مایع روی آورده و لذا همین موضوع به صف های دریافت گاز دامن زده و خانواده‌های بسیاری را در مقابل نمایندگی های توزیع گاز سرگردان ساخته است.

هنگامی‌که از افراد داخل صف گاز پرس‌وجو می‌کنیم که چرا خانه‌هایشان را گاز کشی نمی‌کنند که از این‌همه انتظار و مشکلات فائق شوند در پاسخ به ما آهی می‌کشند و می‌گویند هزینه لوله کشی را قادر به پرداخت نیستیم.

متأسفانه هزینه زیاد لوله‌کشی گاز یکی از دلایل عمده‌ای است که برخی خانواده‌ها تاکنون نسبت به گاز کشی برای منازل خود اقدام نکرده‌اند.

مصرف سه برابری گاز

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در این رابطه می‌گوید: گاز برای مصارف خانگی همچون سیستم آشپزی در منزل و یا مکان‌هایی که فاقد گاز طبیعی است باید استفاده شود اما باوجوداینکه گاز برای مصارف خانگی است اما عده‌ای برای مصارف خودرویی از آن استفاده می‌کنند که این رویه استاندارد و قانونی نیست.

گاز برای مصارف خانگی همچون سیستم آشپزی در منزل و یا مکان‌هایی که فاقد گاز طبیعی است باید استفاده شود اما باوجوداینکه گاز برای مصارف خانگی است اما عده‌ای برای مصارف خودرویی از آن استفاده می‌کنند که این رویه استاندارد و قانونی نیست

نعمت‌الله نجفی بابیان اینکه موضوعی به نام کمبود گاز نداریم  بلکه شاهد انحراف در مصرف گاز هستیم ادامه می‌دهد: برای جلوگیری از این انحراف و کاستن مشکلات تهیه گاز از یکم شهریور موضوع ساماندهی را آغاز کردیم تا مردم ثبت‌نام کنند و با ادارات پست نیز قراردادی به‌منظور ثبت‌نام خانوارها منعقد کردیم.

وی بابیان اینکه زیرساخت بانکی نیز از یکم آغازشده و از مردم انتظار داریم ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: در حال حاضر از ۵۷ هزار خانواری که گاز طبیعی در منزل خود ندارند فقط دو هزار و ۱۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز تأکید کرد: در استان خوزستان بیش از سه برابر مصرف طبیعی در حال توزیع گاز هستیم اما به دلیل انحراف در مصرف بازهم شاهد ایجاد صف هستیم.

عذرخواهی فرماندار از مردم

در همین حال سید زین العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان ضمن عذرخواهی از شهروندان وعده داد طی روزهای آینده مشکل پرسی گاز در آبادان و خرمشهر رفع می‌شود و هم اکنون تقسیم کار به منظور خدمات رسانی بهتر صورت گرفته است.

وی در خصوص کمبود گاز مایه عنوان کرد:  متاسفانه برخی شهرهای خوزستان از جمله آبادان به شدت به معضل کمبود گاز مایع مواجه شده اند که این موضوع ناشی از برخی ناهماهنگی های و ضعف در نظارت ها است.

موسوی، حل مشکل به وجود آمده در این خصوص را تسریع در روند گاز کشی در مناطق مختلف آبادان دانست و گفت: باید در این زمینه فعالیت بیشتری کرد تا مشکلات از این دست کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.