۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: 720220

از نظر بارش نزولات آسمانی سال آبی که پشت سر گذاشتیم بهتر از سال گذشته نبود اما نسبت به متوسط یک دهه و نیم قرن گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشت.

امسال چقدر باران بارید؟

به گزارش قدس آنلاین سال آبی جاری که از اول مهر 1398 شروع شده و چند روز دیگر پایان می یابد را می توان یکی از سالهای خوب بارندگی به نسبت یک دهه و نیم قرن گذشته ارزیابی کرد هرچند به نسبت سال بارندگی قبل یعنی سال منتهی به پایان شهریور 1398 میزان نزولات جوی در مجموع کاهش 7درصدی داشت.

کمترین میزان بارندگی به نسبت سال قبل همانطور که در جدول زیر مشخص است مربوط به خوزه آبریز دریاچه ارومیه بود که 26درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. رتبه های بعدی کاهش بارندگی هم مربوط به حوزه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با 16 درصد و سپس دریای خزر با 14 درصد و پس از آن حوزه آبریز قره قوم بود که منفی 6درصد را نسبت به سال آبی قبل از خود داشت.

بیشترین بارندگی نسبت به سال قبل که رشد خوبی راداشته مربوط به حوزه آبریز مرزی شرق کشور است که 24 درصد رشد داشته و نسبت به میانگین ده ساله نیز رشد 65درصدی را تجربه کرده است.

نکته جالب در بارندگی های یکی دو سال اخیر، افزایش باران در فلات مرکزی و مرز شرقی بوده است که طی سالهای گذشته به شدت با کم آبی مواجه شده بودند.

کارشناسان سال آبی پیش رو را سال کم بارشی پیش بینی نمی کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.