معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۶ معدن در استان که مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری دارند از صاحبان آن سلب صلاحیت شده و به مزایده گذاشته می‌شود.

منابع طبیعی و آبخیزداری، عامل مزایده چند معدن در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه ماده ۲۴ مکرر قانون معادن گفت:۶ معدن مهم در خراسان رضوی شامل سه معدن سنگ آهن در منطقه سنگان خواف، دو معدن سنگ آهن در نیشابور و یک معدن مرمریت در شهرستان تربت‌حیدریه است.
او افزود: این معادن از مجموع ۴۰۰ معدنی است که مشکلاتی در بهره‌برداری با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دارند و در آینده به مزایده گذاشته خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شرط بهره‌برداری از این معادن داشتن برنامه مشخص استخراج از سوی بهره‌بردار و داشتن پروانه بهره‌برداری قبلی از سازمان صنعت، معدن و تجارت است و بهره‌بردار باید طرح زیست محیطی به منظور بهره‌برداری صحیح و اصولی از معدن ارایه دهد.
رسولیان بیان کرد: در زمینه آنومالی سنگ آهن مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز مقرر گردید گزارش کارشناسی تهیه و تصمیم گیری درباره آن در نشست بعدی این کارگروه انجام گیرد.
او تصریح کرد: در مورد معدن مس تکنار بردسکن هم مقرر شد گروه کارشناسی از آن معدن بازدید و با مدنظر قرار دادن نقطه نظرات کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کارشناسان متخصص معرفی شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، گزارش کارشناسی ارایه و در کمیسیون ماده ۲۴ مکرر قانون معادن استان مطرح شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.