رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تمامی اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی براساس قانون باید در سازمان و با تصویب هیات مدیره اجرا و هزینه شود، در غیراین‌صورت تخلف بوده و بدون شک در تفریغ بودجه آن را رد خواهیم کرد و به تصویب نمی‌رسانیم.

سازمان اجتماعی و فرهنگی متولی تمامی اقدامات فرهنگی در شهرداری باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری، در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به مصوبه حمایتی شورای شهر در باب خرید خدمات توسط شهرداری مشهد، ویژه مراکز فرهنگی و هنری، اظهارکرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی باید هرچه سریع‌تر سازوکار اجرایی این مصوبه را تهیه کند و نحوه تعامل شهرداری با مجموعه‌های مربوطه که شامل این مصوبه می‌شوند، تعریف شود؛ به ویژه این روزها که شاهد از سرگیری فعالیت برخی مجموعه‌ها چون سینما هستیم.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری باید متولی تمامی اتفاقات فرهنگی سطح مدیریت شهری باشد، گفت: این مهم به بهترین و کامل‌ترین شکل باید در دهه پایانی ماه صفر پیاده شود و سیاست‌گذاری و نقش‌آفرینی از طریق سازمان فرهنگی صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم تفویض اختیار به شهرداران مناطق برای اجرای برخی رویدادهای فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلات در مناطق، افزود: بخشی از اعتبارات فرهنگی باید از طریق شهردار یا معاون فرهنگی منطقه و با اولویت‌بندی آن‌ها هزینه شود و استقلال عمل داشته باشند.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه شهرداری در برپایی مراسم‌های مذهبی و مناسبت‌های مختلف تنها در نقش تسهیل‌گر ایفای نقش کند، تصریح کرد: متولی این تسهیل‌گری تنها باید حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری باشد و بروز و ظهور آن را در دهه پایانی ماه صفر شاهد خواهیم بود.

حیدری افزود: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از مسیر سازمان یکی از مطالبات جدی کمیسیون فرهنگی و شورای شهر است و آن را حتما رصد و پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: تمامی اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی براساس قانون باید در سازمان و با تصویب هیات مدیره اجرا و هزینه شود، در غیراین‌صورت تخلف بوده و بدون شک در تفریغ بودجه آن را رد خواهیم کرد و به تصویب نمی‌رسانیم.

حیدری تاکید کرد: بودجه‌های سازمان باید در مسیر خودش هزینه شود و این سختگیری و دقت‌نظر در راستای حمایت از حوزه فرهنگی و اجتماعی است؛ تصمیم‌گیران سازمان اجتماعی و فرهنگی باید روی این مهم متمرکز شوند؛ چراکه مسئولیت رسمی دارند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، وی در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در سازمان اجتماعی و فرهنگی، گفت: کارهای بسیار خوبی با مدیریت سازمان فرهنگی در حال انجام است و شورا نیز برای پیشبرد اهداف تعریف شده، حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.