معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: با توجه به مصوبات مختلف شورای اسلامی شهر مشهد، هزینه‌ها و اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری مشهد به موضوع کرونا اختصاص پیدا کرده است.

اقدامات قابل توجه شهرداری مشهد در مقابله با کرونا

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، کسب‌وکارها و شهروندان بسیاری به خاطر کاهش رفت‌وآمدها، مسافرت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی دچار آسیب‌های معیشتی و اجتماعی شده‌اند. به همین منظور شهرداری مشهد در اوایل اسفندماه سال گذشته با درک اهمیت و حساسیت موضوع عملیات مقابله با بحران کرونا را برنامه ریزی و در چند حوزه آغاز نمود که از جمله می توان به حمایت و کمک از کسب و کارهای آسیب دیده اشاره کرد.

درهمین خصوص «رضا خواجه نائینی» معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد بیان کرد: با توجه به سیاست حمایت مدیریت شهری از شهروندان و کسب و کارها در مقابله با بحران کرونا و مصوبات مختلف شورای اسلامی شهر، هزینه‌ها و اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری مشهد به این موضوع اختصاص داده شد که از آن جمله می توان به اقدامات حمایتی از اقشار آسیب پذیر، مراکز درمانی و کسب و کارهای شهروندان اشاره کرد.

وی توضیح داد: در این راستا تا کنون بیش از ۶۲ هزار بسته معیشتی در بین ساکنین مناطق کم برخوردار توزیع شده است. همچنین دراین مدت اختصاص ۳۰ میلیارد تومان در قالب کارت خرید یک میلیون تومانی به ۳۰ هزار نفر از کارگران خدمات شهری، عمرانی، فضای سبز، پاکبانان داده شده است.

خواجه نائینی افزود: شهرداری در راستای حمایت از کادر درمان و توسعه تجهیزات و خدمات پزشکی اعطای کمکی ۵ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته است. همچنین اعطای کمک ۲.۵ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی مشهد برای راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تشخیص مولکولی انجام داده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که در این مدت بیشترین ضرر متوجه کسب و کارهای تجاری موقت شده است شهرداری مشهد با  بخشودگی عوارض شغلی در ۳ ماه اول سال ۹۹ و بخشودگی ۵۰ درصد اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری در ۳ ماه اول سال، بخشودگی اجاره دوره تعطیلی کلیه فضاهای فرهنگی، تفریحی، ورزشی، پیاده روها و محوطه های عمومی، بازارهای سیار و سایر مواردی که طبق مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا نیز از جمله اقدامات شهرداری مشهد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین اعطای مهلت پرداخت بدهی مرتبط با خدمات صدور مجوز فعالیت های مرتبط با مدیریت شهری تا تیرماه ۹۹ و بخشودگی ۵۰ درصد بهای یاد شده در سه ماه ابتدای سال، اعطای مهلت سه ماهه به تمام بدهی ها و چک های شهروندان، بخشودگی آبونمان تمامی تاکسی های تحت نظارت شهرداری از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان خردادماه همه از جمله اقدامات حمایتی بوده که که تاکنون صورت گرفته است.

خواجه نائینی افزود: یکسری اقدامات بهداشتی نیز در راستای کمک به مراکز حساس مانند آرامستان ها، پایانه های مسافربری، فروشگاه ها، بازارها و...در خصوص مبارزه با شیوع کرونا انجام شده است که از آن جمله می توان به انجام اقدامات لازم در خصوص ایزوله و تدفین متوفیان بیماری کرونا بر اساس پروتکل های ابلاغی در آرامستان، تجهیز و جداسازی سه دستگاه خودروی حمل متوفی ویژه موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا، تعیین سردخانه مجزا و جداسازی متوفیات ناشی از ابتلا به بیماری کرونا، ضدعفونی کردن سالن ها، هماهنگی جهت استقرار دائم دو دستگاه آمبولانس در پایانه مسافری امام رضا(ع) جهت انتقال بیماران احتمالی، تعیین یک مسیر ورود و خروج درپایانه ها به منظور کنترل تردد بیماران احتمالی و مسدود نمودن سایر ورودی ها، نصب مواد ضد عفونی در ورودی فروشگاه ها و تشویق مراجعان به استفاده از آن و سنجش دمای بدن مراجعان، تقویت سامانه خرید تلفنی ۵۱۵۹ و تعریف پیک رایگان جهت کاهش مراجعه به فروشگاه های شهرما و...از جمله اقداماتی بوده که تا به امروز در جهت مبارزه باشیوع کرونا انجام شده است.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.