مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: اعتبارات کاداستر اراضی ملی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰۰ درصدی به ۱۵۰ میلیارد ریال رسید.

افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات کاداستر اراضی ملی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صحرائی گفت:  اعتبارات کاداستر اراضی ملی خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰۰ درصدی  به ۱۵۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری اخذ سند مالکیت تک برگی سه میلیون هکتار از اراضی ملی استان هدف گذاری شده که در شش ماهه اول سال جاری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: بیش از هشت میلیون هکتار از مساحت استان اراضی منابع طبیعی است که تاکنون برای حدود دو میلیون هکتار از آن سند مالکیت صادر شده و پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده کل اراضی ملی و موات استان دارای سند کاداستر شود.

صحرائی گفت: در اجرای قانون حد نگار، نقشه های استاندارد با مختصات جهانی تولید می‌شود و علاوه بر آن مختصات یکپارچه ملی تحت عنوان شمیم که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی و اجرا شده است، روی این نقشه ها بارگذاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که از صدور سند معارض در اراضی ملی جلوگیری شده و هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت را نخواهد داشت و این اقدام بزرگترین گام برای حفاظت از اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت و کاهش دعاوی است.

همچنین سید رضا ابوترابی اظهار کرد: تهیه نقشه کاداستر ۷۰ درصد استان برعهده منابع طبیعی و مابقی برعهده سایر دستگاههای دولتی به خصوص سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان است.

معاون حفاظت امور اراضی این اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در تشریح مصادیق اراضی ملی بیان کرد: یک میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به صورت جنگل طبیعی و جنگل دست کاشت و مابقی شامل مراتع بیشه های طبیعی و بیابان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.