مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: به‌زودی مجموعه ورزشی بزرگی با نام "خانه جوان" به بهره برداری می‌رسد که این امر سبب جابه‌جایی رتبه خراسان رضوی به لحاظ سرانه ورزشی در کشور خواهد شد.

مجموعه ورزشی "خانه جوان" خراسان رضوی به‌زودی افتتاح می‌شود/ لزوم توجه به ورزش بانوان

به گزارش قدس آنلاین، اخیراً امور مختلفی در بخش ورزش در خراسان رضوی انجام شده و برنامه‌های بلند مدتی در دست اجراست؛ بسیاری از هیئت‌های ورزشی در استان بیش از گذشته فعال شدند و برخی از ارگان‌های دیگر نیز با این هیئت‌ها همکاری می‌کنند.

ورزشکاران نیز با وجود پیشامد اتفاقات اخیر تمرینات خود را به نحوی ادامه می‌دهند، ورزش‌های همگانی و پهلوانی نیز جوهره سابق خود را حفظ کرده و در راستای بهبود شرایط ورزش استان در تلاش هستند، به طور کلی حال ورزش خراسان رضوی خوب است.

فرزاد فتاحی؛ مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ارتباط با برنامه‌هایی نظیر ساخت‌وساز خانه جوانان، تجهیز خانه روستایی اظهار داشت:  خراسان رضوی در زمینه ورزش فعالیت‌های بسیاری را انجام داده و افتخارات بسیاری را کسب کرده که از آن‌ها می‌توان به ساخت خانه جوان اشاره کرد؛ این پروژه سبب جابه‌جایی رتبه خراسان رضوی در کشور می‌شود. مدتی از آغاز این پروژه عظیم می‌گذرد و پایان آن مقداری زمان می‌برد.

وی ادامه داد: هزینه پیش‌بینی شده برای اتمام این طرح ۲۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون بخش بزرگی از این مبلغ برای خانه جوان استفاده شده است، امید است به یاری خداوند و همت افراد متولی در زمینه طراحی این پروژه بتوان ۹ خانه جوان را تا دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان ساخت.

فتاحی افزود: ۲۰ مجموعه مختلف از ۹۶ سازمان مردم‌نهاد در محل خانه جوان فعالیت خود را ادامه می‌دهند، برای ۷۶ سازمان دیگر نیز برنامه‌هایی تنظیم و اماکن مختلفی در نظر گرفته شده، به طور کلی وضعیت اماکن ورزشی خراسان رضوی به درجه مطلوب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۲ مردادماه امسال خراسان رضوی میزبانی مسابقات کشوری در بخش جوانان را بر عهده داشتیم که به علت شیوع ویروس کرونا این برنامه لغو شد، البته این برنامه بلافاصله پس از بهبود کامل شرایط کرونا محقق خواهد شد و شاهد درخشش جوانان خراسانی در زمینه ورزش خواهیم بود.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از سال ۹۷ تاکنون ورزش و جوانان استان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جذب کرده که سازمان‌های مردم‌نهاد از تمام این اعتبار بهره بردند، البته این امر مشکلاتی را در زمینه دیوان محاسبات در بر داشت و کار را برای سمن‌ها سخت کرد اما در نهایت با تلاش متولیان مشکلات مربوطه مرتفع شد.

وی بیان کرد: برخی ارگان‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کمک رساندند، به عنوان مثال شهرداری مشهد هزینه‌ای برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال به هیئت‌های ورزشی کمک کرد، اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و مسئولان آن در تلاش هستند تا شرایط را از وضعیت کنونی نیز بهتر کنند.

فتاحی تصریح کرد: دیوان محاسبات در ارتباط با مسائل مختلف به ویژه تجهیزاتی مانند میز و صندلی سخت می‌گیرد و حساسیت زیادی به خرج می‌دهد، در صورت همکاری شورای شهر و کمک بیشتر از سوی شهرداری می‌توان تجهیزات خوبی را در سطح استان فراهم کرد و به تبع ورزشکاران می‌توانند بیش از گذشته افتخارآفرینی کنند.

وی عنوان کرد: ساخت مجموعه ورزشی «جعفریان» یکی از نمونه فعالیت‌های ورزشی در استان است، این مجموعه شامل استخر، سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی بوده که سال گذشته راه اندازی شده و قرار بر بهره برداری آن در هفته دولت است، برای ساخت این محل ورزشی ۱۱۰۰ متری حدود ۴۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار داشت: به طور کلی رویدادهای مختلفی در سطح استان در سال جاری و سال گذشته رخ داده که از آنها می‌توان به برگزاری ۱۲۵ میزبانی در سال گذشته اشاره کرد، همچنین ۷۲۷ اعزام به مسابقات کشوری و ۱۷ اعزامی به رقابت‌های آسیایی در سال گذشته صورت پذیرفت.

فتاحی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ورزشکاران توانستند ۱۶۹ مقام برون‌مرزی کسب کنند، همچنین ۴۵۸ نفر به اردوهای تیم ملی راه یافته اند، توسط این آمار و ارقام جایگاه خراسان رضوی میان سایر استان‌ها در سطح کشور قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در زمینه ورزش‌های همگانی نیز شاهد رشد چشمگیری در خراسان رضوی بوده‌ایم، از چهار سال گذشته تاکنون این استان به صورت پی‌درپی مقام نخست را در سطح کشور کسب می‌کند، چنین افتخاری نشان‌دهنده تلاش و برنامه‌ریزی هیئت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی است.

فتاحی بیان کرد: برای ادامه ورزش در کشور مبحثی به نام ورزش در خانه مورد توجه قرار گرفت و اجرایی شد که در این بخش نیز ورزشکاران خراسانی توانستند مقام نخست را به دست بیاورند، روند فعالیت در این زمینه به این شکل است که ورزشکاران ویدئوهای ورزشی خود را ارسال کرده و بر اساس آن برنده‌ها اعلام می‌شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: قاعدتاً یکی از مواردی که باید پیش از همه رسیدگی شود مناطق محروم و حاشیه شهر هستند که برای این محلات نیز خانه محلات و خانه‌های ورزش روستایی در نظر گرفته شده است، هنوز امور در این مناطق تکمیل نشده‌اند اما به طور کلی ۳۴ خانه ورزش محلات تاکنون راه اندازی شده و به زودی تکمیل این محل‌های ورزشی محقق می‌شود.

وی گفت: در بخش بانوان نیز باید تصمیمات بهتری گرفت و ظرفیت بیشتری را برای این بخش در نظر بگیریم تا بتوان از محدودیت‌های کاست و بانوان را بیش از وضعیت کنونی روی صحنه آورد، البته این امر با کمک سازمان‌های مختلف ممکن بوده که شهرداری مانند سایر بخش‌ها در این زمینه نیز به اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کمک رسانده است.

فتاحی اظهار داشت: بزرگترین معضل ورزشکاران امروز، لزوم پرداخت هزینه‌های بالا در ابتدای فعالیت بوده است، بسیاری از ورزشکاران منبع مالی برای سرمایه‌گذاری اولیه در ورزش ندارند، امید است با توجه به تلاش روزافزون متولیان ورزشی در خراسان رضوی و سایر استان‌ها این معضل نیز مرتفع یابد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.