معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: املاک مازاد دستگاه های دولتی از طریق مزایده واگذار خواهند شد.

 واگذاری املاک مازاد دستگاه های دولتی خراسان رضوی از طریق مزایده

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در سفر تعدادی از  اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام به خراسان رضوی ، از مناطق آزاد سرخس و دوغارون بازدید صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفر ظرفیت های اقتصادی این مناطق مورد تایید اعضا و کمیسیون اقتصادی مجمع قرار گرفت، تصریح کرد: همه جزئیات و بندهای طرح تشکیل منطقه آزاد در این دو منطقه به جز یک مورد به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است و تنها  موردی که باعث طولانی شدن تصویب و اجرایی شدن مناطق آزاد سرخس-دوغارون شده طرح تفکیک آنها از یکدیگر است به طوری که بنا است هر کدام از آنها به عنوان یک منطقه آزاد مستقل تعریف شوند که این موضوع در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بحث و بررسی است. با نهایی شدن آنها ،  امید می رود در پاییز شاهد شکوفا شدن منطقه آزاد در این دو منطقه و برخورداری از مزیت های بالای آنها در زمینه اقتصای و تجاری برای استان و کشور  باشیم .

رسولیان با اشاره به اینکه به دنبال فروش املاک مازاد دولت در استان هستیم، بیان داشت: طبق مصوبه و ابلاغ دولت،  تمام دستگاه های دولتی خراسان رضوی  باید املاک و زمین های مازاد خود را اعلام کنند تا از طریق مزایده واگذار و به فروش برسند؛ از طرفی شناسایی این املاک و  زمین ها همزمان از طریق یک کارگروه در استان نیز در حال انجام است تا اگر سازمانی به صورت داوطلب اقدام به معرفی املاک مازاد خود نکند به صورت مستقیم از طریق این کارگروه به مزایده گذاشته شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی همچنین افزود: تاکنون در این کارگروه که به ریاست مستقیم استاندار فعالیت می کند تعداد زیادی از این املاک و زمین های مازاد دستگاه ها تصویب و جهت دریافت مجوز نهایی به تهران ارسال شده است که مجوز برگزاری مزایده تاکنون برای برخی از آنها نیز صادر شده است.

وی همچنین در مورد راه اندازی خط تولید خودرو در استان که از سال گذشته مطرح شد نیز گفت: تمام مجوزهای راه اندازی این خط تولید صادر شده است و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

رسولیان ادامه داد: اگرچه سرمایه گذار این طرح برخی از تجهیزات را جهت شروع فعالیت این خط تولید از سال گذشته وارد استان کرد اما برخی مسائل ارزی که محدودیت هایی در زمینه واردات نیز ایجاد کرده است راه اندازی این خط تولید را تاکنون به تاخیر انداخته است که امیدواریم با رفع این مشکلات هرچه سریعتر فعالیت خود را در راستای جهش تولید آغاز کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.