رییس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: کمرنگ شدن حساسیت شهروندان نسبت به بیماری کرونا، رعایت نکردن هشدارها و پروتکلهای بهداشتی در برگزاری آیین ها و جلسات عمومی به ویژه مراسم عزاداری ماه محرم، بازگشایی مدارس و کاهش استفاده از ماسک موجب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بازگشت این شهرستان به وضعیت هشدار شده است.

کرونا در بجستان به وضعیت هشدار بازگشته است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی قویدل  افزود: گزارش روزانه مشاهده موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از مطبهای پزشکان و در سنین پایین، افزایش آمار موارد مثبت بیماری و از طرفی تداخل همه گیری کرونا با بیماری آنفلوآنزا نگرانی برای افزایش این بیماری طی روزهای آینده را تشدید کرده است و این  مساله موجب شده است که وضعیت این شهرستان از وضعیت زرد به وضعیت هشدار بازگردد.

 وی ادامه داد: آزمایش کرونای هر ۱۵ بیمار مشکوک به کرونا که تنها در فاصله یک روز در بجستان به تازگی از آنان آزمایش به عمل آمده است مثبت بوده است که این مساله حکایت از به چرخش درآمدن مجدد ویروس همه گیرکرونا در مقیاس وسیع در بجستان دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: خیلی از بیماران مبتلا به کرونا به خصوص در روزهای ابتدای بیماری هیچ گونه علائم مشخصی ندارند در حالی که همین بیماران ناقل بیماری به سایر مردم هستند و لذا با توجه به ناشناخته بودن این افراد، تمام شهروندان باید ضمن رعایت همه موازین بهداشتی، استفاده از ماسک در معابر و محیط های عمومی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

قویدل با اشاره به این که وضعیت موجود از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا بسیار حساس تر از اوایل شروع بیماری در اسفند پارسال و فروردین است گفت: کاهش و یا افزایش ابتلا و شیوع ویروس همه گیر کرونا تنها به رفتار مردم و رعایت موارد پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعهای غیر ضروری در معابر عمومی بستگی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.