مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: اینترنت تمام مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۹۹ متصل خواهد شد.

اتصال اینترنت تمام مناطق روستایی خراسان رضوی تا انتهای سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، علی دلگیر در خصوص ظرفیت‌ اینترنت خراسان رضوی برای کلاس‌های مجازی در دانشگاه‌ها و مدارس اظهار کرد: ظرفیت پهنای باند دیتای خراسان رضوی از ۳۶ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به ۳۲۰ گیگابیت در سال ۹۶ و در شهریور سال جاری به ۱۰۹۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده و تقریبا نسبت به هفت سال گذشته ۳۰ برابر و نسبت به چهار سال گذشته حدود ۳ برابر رشد داشته است.

وی افزود: این پهنای باند پاسخگوی تمام مصارف آموزش‌های الکترونیکی برای اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان خراسان رضوی خواهد بود. مصارف شبکه ملی اطلاعات کاملا داخل شبکه است و مردم از ابر شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌کنند. ترافیکی که دانشجویان و دانش‌آموزان بابت گذراندن کلاس‌های مجازی خود استفاده می‌کنند، داخلی است؛ به همین دلیل سرعت بالایی دارد و محدودیتی بابت آن نداریم.

دلگیر عنوان کرد: محسوس بودن سرعت اینترنت را می‌توان نسبت به اقداماتی که در گذشته انجام می‌دادیم، بررسی کنیم. در حال حاضر به وسیله تلفن همراه می‌توان به طور آنلاین از سایت‌های گوناگون فیلم تماشا کرد. این یعنی در تلفن‌های همراه حداقل پهنای‌ باند ۲ مگابیت بر ثانیه است؛ در حالی که در هفت سال گذشته پهنای ‌باند ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه به بالا اینترنت پرسرعت محسوب می‌شد و فقط اعضای هیات علمی دانشگاه و یا موارد خاص می‌توانستند از پهنای‌ باند ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه استفاده کنند. افزایش سرعت اینترنت کاملا مشهود است.

راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم برای بیش از ۱۱۰۰ مدرسه روستایی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳۸۵ مدرسه شهری و روستایی با ۲۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان در ماه و با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. ۱۵۸۶ مدرسه روستایی و ۱۶۶۸ مدرسه شهری توسط ADSL به اینترنت متصل هستند. همچنین ۲۵۴ مدرسه روستایی از طریق های‌وب و ۸۷۷ مدرسه روستایی از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به اینترنت متصل شده‌اند. به دلیل اینکه تلفن سیمی در این مدارس پوشش داده نشده بود، مجبور شدیم با استفاده از تقویت‌کننده‌های قوی از پوشش اینترنت همراه اول و ایرانسل استفاده کنیم. راه‌اندازی اینترنت این تعداد مدرسه به مراتب هزینه‌های بیشتری در برداشت. در حال حاضر اینترنت حدود ۱۱۰۰ مدرسه به وسیله تکنولوژی بی‌سیم راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای نقاطی که در خراسان رضوی فاقد پوشش اینترنت است، بیان کرد: تمام مناطق شهری اینترنت دارد و در این بخش هیچ مشکلی نداریم. اینترنت ۹۵ درصد از مناطق روستایی نیز متصل شده و ۵ درصد باقیمانده نیز تا انتهای سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد. این روستاها فاقد هرگونه شبکه و تلفن خط ثابت است که تعدادشان به حدود ۶۰ تا ۷۰ روستا می‌رسد؛ البته این قضیه برای مدارس متفاوت است و مدارس این دسته از روستاها را از طریق بی‌سیم به نت متصل کرده‌ایم.

دلگیر اضافه کرد: حدود ۷۲۰ مدرسه در سطح استان از مخابرات سرویس نگرفته‌اند و مصرف اینترنت آنان رایگان محاسبه نمی‌شود. پس از شناسایی آنان با شرکت‌های مرتبط در حال تفاهم هستیم تا اینترنت این مدارس نیز رایگان محاسبه شود.

تمام مدارس استان که در شبکه ملی شاد ثبت شده، به اینترنت متصل شده‌اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: تمام مدارس در سطح خراسان رضوی که در شبکه ملی شاد ثبت شده، به اینترنت متصل شده‌اند؛ منتها آمار این مدارس هر روز به‌روز می‌شود. لیستی که از طریق اداره کل‌ آموزش‌وپرورش استان در اختیار ما قرار می‌گیرد، تحت بررسی قرار گرفته تا جهت اتصال این دسته از مدارس نیز اقدامات لازم صورت گیرد. در حال حاضر پیمانکاران ما در حال راه‌اندازی اینترنت حدود ۱۳۰ مدرسه در سطح استان هستند و ظرف یکی دو هفته آینده این مدارس نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.