مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به بهره برداری از ۴۰ درصد از باغ‌موزه دفاع مقدس، گفت: تکمیل بخش باقی مانده به ۹۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس مشهد به ۹۳ میلیارد تومان  اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار یوسفعلی زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: با اعتبار تخصیصی حدود ۴۰ درصد مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس با هزینه ۴۰ میلیاردی آماده بهره برداری می شود که برای ۶۰ درصد باقیمانده نیازمند حدود ۹۳ میلیارد تومان دیگر هستیم که امیدواریم با همت مسئولان تخصیص پیدا کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: فاز اول، شامل ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه است که با زیربنای سه هزار متر مربع روز دوم مهرماه افتتاح خواهد شد و مراحل بعدی شامل ساختمان دوم و تأسیسات موتورخانه است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با انتقاد از طولانی شدن ساخت باغ موزه دفاع مقدس گفت: شأن جامعه ایثارگری خیلی بالاتر از آن است که مدت ها منتظر افتتاح این مرکز باشند. این در حالی است که باید به فکر تولید محتوا و ارائه آن و استفاده از ظرفیت های باغ موزه باشند که در همین راستا از مسئولین می‌خواهیم با اولویت بندی بهتر منابع، این مهم را به سرانجام برسانند.

یوسفعلی زاده با بیان اینکه دفاع مقدس به عنوان یک فراز مهم و ارزشمند دینی ثبت شده است که تمام مظلومان جهان به آن افتخار می‌کنند، اظهار کرد: برخلاف خواست دشمنان که با تحمیل جنگ درصدد حذف انقلاب و ارزش‌های آن بودند، اما با یاری خداوند و ایثارگری‌های انجام شده هم اکنون با قدرت از انقلاب و ارزش های آن دفاع می‌کنیم. 

وی ادامه داد: استعداد ما بیش از چند میلیون مدافع، پیشکسوت و ایثارگر است و بسیاری از عزیزان بعد از جنگ تحمیلی به این عرصه پیوستند و به همین خاطر فتنه ها کارساز نخواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه های امسال متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: امسال به جای رژه هفته دفاع مقدس برنامه های جایگزین انجام می شود که مهمترین آن صحبت‌های مقام معظم رهبری با پیشکسوتان عرصه مقاومت و فرزندان آن هاست. علاوه برآن جلسات حضوری برای ملاقات و تجلیل از ایثارگران هم در دستور کار قرار دارد.

وی بر استفاده گسترده از ظرفیت‌های فضای مجازی تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا، امسال بیش از پیش از فضای مجازی در اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شود.

یوسفعلی زاده اظهار کرد: در این حوزه از همه فعالان فرهنگی دعوت کردیم تا با تمام توان و با استفاده از فضای مجازی برنامه های خود را انجام دهند که در همین راستا در نمایشگاه دفاع مقدس، کمیته فضای مجازی تشکیل دادیم و قصد داریم در کنار حضور مردم در نمایشگاه، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نمایشگاه را به خانه ها ببریم.

وی همچنین از اجرای هزار و ۶۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی ستاد های شهرستانی این برنامه ها به صورت گسترده و مطلوب انجام خواهد شد که یکی از آنها غبارروبی ۱۵۰۰ گلزار شهداست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.