مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس درس در شرایط فعلی نباید از ۲۰ نفر بیشتر باشد.

 کلاس های درس مدارس خراسان رضوی نباید بیشتر از ۲۰ دانش آموز داشته باشند/برطرف شدن کمبود نیروی آموزشی در حاشیه شهر مشهد

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۷۰۰بازدید سرزده از مدارس خراسان رضوی، ۸۲.۵درصد مدارس پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی کرونا را رعایت می کنند.

وی تصریح کرد: طبق این گزارش دانشگاه ، رعایت دستورالعمل ها در مدارس استان نسبت به سایر ارگان ها و سازمان های دولتی در رتبه بالاتری قرار دارد و جای هیچ گونه نگرانی برای خانواده ها و بویژه دانش اموزان برای حضور در مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  در مورد چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس در شرایط فعلی و تفکیک به صورت حضوری یا غیر حضوری  افزود: مدارس  استان هر روز هفته به جز جمعه ها  دایر و فعال هستند و پذیرای دانش آموزانی که تمایل به حضور در مدارس دارند می باشند  و کلاس های درس  حتی با حضور یک یا دو دانش آموز نیز  برگزار خواهند شد و برای دانش آموزانی که تمایل به حضور در مدارس و آموزش حضوری نیستند، آموزش مجازی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: نکته ای که خانواده ها باید  در نظر داشته باشند این است که  نحوه حضوری یا غیر حضوری آموزش فرزندان خود را در اختیار مدارس قرار دهند و این موضوع برای هر دو طرف مشخص باشد زیرا ممکن است دانش اموزی به اسم حضور در مدرسه از منزل خارج شود اما در مدرسه حاضر نشود و از طرفی برای موضوع حضور و غیاب دانش آموزان نیز  مساله ای رخ ندهد.

خدابنده افزود: امکان تغییر آموزش از حضوری به غیر حضوری و برعکس برای همه دانش اموزان استان وجود دارد و این طور نیست که اگر دانش اموزی یک روش آموزشی را انتخاب کند تا اعلام شرایط عادی از لحاظ ویروس کرونا همان شیوه را ادامه دهد .

وی در مورد وضعیت دانش آموزان حاشیه شهر مشهد در شرایط فعلی نیز گفت: دانش آموزان در این منطقه نیز به دو گروه تقسیم شده اند و در روز های زوج و فرد در مدرسه حضور پیدا می کنند و طی دو هفته گذشته دانش اموزان در این منطقه از شهر تمایل بیشتری به حضور در مدرسه نسبت به سایر مناطق شهر مشهد داشته اند.

وی در مورد تراکم بیش از حد دانش آموزان در این منطقه در کلاس های درس نیز گفت: به همه مدارس از جمله مدارس حاشیه شهر مشهد اعلام شده است که حضور دانش آموزان در  کلاس درس در شرایط فعلی  نباید از ۲۰ نفر بیشتر باشد و اگر این موضوع در  مدرسه ای رعایت نمی شود تقاضای ما از دانش اموزان و خانواده های آنها این است که موضوع را به بازرسی اداره کل اموزش و پرورش استان اطلاع رسانی کنند.  

خدابنده ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد نیز همچون سایر مناطق استان با کمبود نیروی اموزشی مواجه هستیم که از روش های مختلف از جمله نیروهای خرید خدمات، حق التدریس آزاد و نیروهای شاغل و سایر موارد در صدد جبران این کمبود هستیم و ممکن است در حال حاضر برخی از کلاس های درس در این منطقه هنوز دارای معلم نباشند که در روز های اینده این مساله برطرف خواهد شد.

وی در مورد دسترسی مدارس و دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی به اینترنت نیز گفت: تمام مدارس استان در حال حاضر به اینترنت متصل هستند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد به طوری که سال گذشته ۲۰۷۰مدرسه استان از امکانات اینترنتی محروم بودند که با مساعدت و همکاری اداره کل فناوری خراسان رضوی، اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و شرکت مخابرات مشکل آنها برطرف شد که دانش اموزان برای بهره گیری از آموزش مجازی می توانند از از این خدمات مدارس استفاده کنند و اگر در منطقه ای از استان ، خانواده ها و دانش اموزان با عدم دسترسی به اینترنت  در مدارس مواجه شدند می توانند موضوع را به واحد فناوری اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاع رسانی کنند تا مشکل آنها در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

خدابنده در مورد شایعاتی پیرامون برخی تغییر و تحولات در  حوزه معاونین و مشاوران آموزش و پرورش استان نیز گفت: مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان به دلیل اینکه سال های آخر فعالیت خود را می گذراند و همچنین تمایل به حضور در مدرسه ، از این سمت استعفا داده است  از این رو باید فرد دیگری برای جایگزینی وی انتخاب شود و شایعاتی نظیر انتخاب یکی از مدیران سابق شهرداری مشهد در  این پست نیز تکذیب می شود .  همچنین در حوزه معاونین نیز در حال حاضر برنامه ای برای تغییر و تحول وجود ندارد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.