معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تولید در کشور بیشتر از نیاز است اما همچنان قیمت ها روند افزایشی دارد، گفت: این موضوع ناشی از مشکلات نظام توزیع است، در حالی که اگر تفکیک وزارت صمت انجام شده بود امروز با این وضعیت روبرو نبودیم.

اگر وزارت صمت تفکیک شده بود مشکلات امروز در نظام توزیع وجود نداشت/ کنار گذاشتن لایحه جامع انتخاباتی دولت به مصلحت کشور نیست

قدس آنلاین: حسینعلی امیری امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جلسه دولت رییس جمهوری بحث تامین کالاهای مورد نیاز مردم را مطرح کرد که البته در این زمینه به هیچ وجه با کمبود مواجه نیستیم و تولید، از نیاز جامعه بالاتر است اما افزایش قیمت‌ها را هم در عین شاهدیم که این به خاطر نبودن سازوکارهای مناسب در نظام توزیع است. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: این موضوع نیاز به مدیریت متمرکز دارد که با تشکیل وزارت بازرگانی ممکن بود. اگر چنین شده بود نظام توزیع حتماً مشکلاتی فعلی را نداشت و به نفع مردم بود.

وی درباره معرفی وزیر جدید به مجلس و اعتراض نمایندگان به تعلل در این زمینه هم با بیان اینکه آقای روحانی در حال بررسی بهترین گزینه هستند و در هفته‌های اخیر با افرادی که در این زمینه شناسایی شدند، گفت‌وگو کرده‌اند، تصریح کرد: اما در مجموع به جمع‌بندی نرسیدند و کماکان به دنبال رسیدن به گزینه‌ نهایی در این مورد هستند.

معاون پارلمانی روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت لایحه جامع انتخابات نیز با اشاره به اینکه  ما در مجلس گذشته هم لایحه جامع انتخابات که نتیجه بررسی‌های دقیق بود را عرضه کردیم، گفت: طیف وسیعی از  کنش‌گران و کارشناسان و احزاب سیاسی در این زمینه اظهار نظر کردند و وقت زیادی از سوی دولت و کارشناسان با سلیقه‌های مختلف سیاسی برای آن صرف شد.

امیری یادآور شد: این لایحه به مجلس یازدهم ارائه شد اما مورد بررسی قرار نگرفت و الان معتقدیم که مجلس اگر به آن لایحه بپردازد، هم از غنای کارشناسی خوبی برخوردار است و هم اینکه وقت بیشتری برای صرف یک طرح دیگر و بررسی آن در صحن را صرف نمی‌کند. به نظر ما اگر مجلس لایحه انتخابات را کنار بگذارد و به طرح فعلی بپردازد، مناسب مصالح کشور نیست.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند وقت خود را برای اولویت‌های دیگر بگذارد و لایحه جامع انتخابات را جایگزین طرح نمایندگان مجلس کند. من از نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم به جای پرداختن به این طرح به بررسی لایحه جامع انتخابات بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی تحلیل گر IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    یک روز به ملانصرالدین گفتند طناب داری گفت دارم روی آن ارزن پهن کردم خشک شود گفتند ملا ارزن را نمی شود روی طناب پهن کرد فرمود همین یک بهانه که بخواهم طناب ندهم کافی است - از نخست وزیر ژاپن یاد بگیرید و عدم توانایی خود را باور کنید و استعفاء بدهید شاید فرد توانمند بتواند جای شمارا بگیرد آنچه در آینده پیش خواهد آمد از آنچه که گذشته است بهتر است.