مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تکمیل زیرساختها اعم از آب، برق و گاز را دغدغه و مشکل مهم واحدهای تولیدی فعال در این شهرکها ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط در این زمینه شد.

تکمیل زیرساختها دغدغه مهم واحدهای تولیدی خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، رضا شجاعی  در جریان بازدید از شهرک صنعتی گناباد افزود: برخی واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی با مشکلات و کمبودهایی در تامین زیرساختها مواجه هستند و نباید کمبود زیرساختها خللی در روند فعالیت واحدهای تولیدی استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: پیگیری تامین زیرساختهای واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی و توسعه نواحی صنعتی مهمترین رویکرد فعالیت این شرکت طی سالجاری است و این مهم جز با همراهی مسوولان دستگاههای خدمات رسان محقق نمی‌شود. 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: سایر مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی این استان شامل ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی، تامین سرمایه در گردش و مسائل مرتبط با پرداخت مالیات، افزایش قیمتها و تامین ارز است.

بر اساس ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی هنگام نقل و انتقال عین یا منافع ‌موسسات و کارگاه‌ های مشمول این قانون اعم از این که انتقال به صورت قطعی ـ شرطی ـ رهنی ـ صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم ‌از این که انتقال به طور رسمی یا غیر رسمی انجام بگیرد انتقال گیرنده مکلف است گواهی سازمان را مبنی بر نداشتن بدهی معوق‌ بابت حق بیمه و متفرعات آن از انتقال ‌دهنده مطالبه کند.

شجاعی افزود: با توجه به اینکه بر اساس قانون شهرکهای صنعتی جدید باید در ۳۰ کیلومتری شهرها ایجاد شوند، توسعه نواحی صنعتی در مناطق شهری استان مورد توجه قرار دارد.

وی سرعت بخشی در کاهش مشکلات و دغدغه فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی را بسترساز جهش تولید دانست و ادامه داد: شرکت شهرکهای صنعتی استان علاوه بر اهتمام به این مساله، سهولت بخشی و روان سازی اخذ مجوز واحدهای تولیدی طی سالجاری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: ۱۵ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی تعطیل هستند که میانگین کشوری این میزان ۲۱ درصد است و نشان دهنده وضعیت بهتر استان از نظر واحدهای فعال است.

وی افزود: کلینیک صنعت این استان با هدف بررسی مسائل و مشکلات و عارضه یابی واحدهای تولیدی داخل و خارج از شهرکهای صنعتی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و این کلینیک امسال عارضه یابی هزار و ۲۳۵ واحد دارای مشکل را آغاز کرده که از این تعداد ۴۲۷ واحد راکد و ۸۰۸ واحد با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد هم گفت: حفظ و صیانت از اشتغال موجود و واحدهای تولیدی فعال رویکرد مهم دولت دوازدهم و مسوولان این شهرستان است و در جلسات متعدد کلینیک صنعت و کمیسیون حمایت قضایی از تولید این مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هادی ایزدی افزود: از زمان تشکل کمیسیون حمایت قضایی از تولید در گناباد در سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲۶ جلسه تشکیل شده و تشکیل ۶ جلسه کمیسیون طی پنج ماه امسال منجر به ۱۸ مصوبه برای رفع مشکلات فعالان بخش تولید شهرستان شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.