وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص تصمیمش برای ترور بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد و رفتار سیاسی دولت آمریکا را جاهلانه و متکبرانه خواند که برای تحقق خواسته‌هایش در منطقه به همان روش‌های گروه‌های تروریستی در قتل و ترور متوسل می‌شود.

واکنش رسمی سوریه به سخنان ترامپ درباره ترور بشار اسد

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ یک مسئول در وزارت خارجه سوریه در واکنش به سخنان دیروز ترامپ درباره ترور رئیس‌جمهوری سوریه گفت: این سخنان فرد شماره اول آمریکا درباره ترور اسد به روشنی سطح سقوط تفکر و رفتار سیاسی متکبرانه دولت آمریکا را نشان می‌دهد و به این معناست نظام راهزنان برای رسیدن به خواسته‌هایشان به جنایت متوسل می‌شوند.

وزارت خارجه سوریه افزود: اعتراف ترامپ به انجام چنین اقدامی بیانگر آن است که دولت آمریکا دولتی قانون‌شکن است و برای تحقق منافعش در منطقه دقیقا همان رفتارها و اقدامات گروه‌های تروریستی را انجام می‌دهد و بدون توجه به هیچ قانون و قاعده انسانی یا اخلاقی به قتل و ترور روی می‌آورند.

 رییس جمهوری آمریکا دیروز در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که قصد داشت بشار اسد رییس جمهوری سوریه را ترور کند اما جیمز متیس وزیر دفاع پیشین ایالات متحده با این طرح مخالفت کرد.

باب وودوراد روزنامه‌نگار آمریکایی در سال ۲۰۱۸ در کتابش نوشت که ترامپ از متیس خواسته بود تا اسد را ترور کند.

تلاش ترامپ برای ترور اسد پس از آن صورت گرفت که ادعا شد در آوریل ۲۰۱۷ حمله‌ای علیه شهروندان سوری انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.