معاون پشتیبانی و توسعه منابع بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: پرداخت مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قراداد با بیمه سلامت در این استان اکنون به‌روز شده است.

پرداخت مطالبات مراکز درمانی در خراسان رضوی به‌روز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین برادران در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اکنون تأخیر در مطالبات مراکز طرف قرارداد این نهاد به دو و سه ماه کاهش یافته است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع  بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: در دوران شیوع کرونا ۱۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بابت مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بدین ترتیب پرداخت مطالبات پزشکان و سایر مراکز طرف قرارداد در سال ۹۹ به روز است، بیش از ۸۵ درصد از مطالبات سال ۹۸ و کل مطالبات سال ۹۷ آنان پرداخت شده است.

برادران عنوان کرد:  این اقدام با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیماران و بیمه‌شدگان در دوران کرونایی و همچنین افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمت انجام شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع  بیمه سلامت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰  مؤسسه و مرکز درمانی طرف قراداد با بیمه سلامت استان هستند که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از آنان پزشک هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

برادران گفت: در حال حاضر نسخ ۷۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان خراسان رضوی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع  بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان مهرماه امسال نسخ تمامی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نسخ پزشکی در قالب طرح نسخ الکترونیکی بیمه سلامت استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

برادران گفت: بیمه سلامت استان خراسان رضوی از سال ۱۳۹۸ طرح نسخ الکترونیکی را اجرا کرده است که در این زمینه در سطح کشور پیشگام و جایگاه برتر را دارد.

به گفته معاون پشتیبانی و توسعه منابع  بیمه سلامت خراسان رضوی، با توجه به  شیوع بیماری کرونا ارائه خدمات الکترونیکی بیمه در این استان از اسفند سال گذشته تاکنون توسعه قابل توجهی داشته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت نیز طی سخنانی در آغاز چهارمین مرحله رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت کشور در دوران کرونا دستاوردهای مختلفی را در جهت رضایتمندی خدمات‌دهی به مردم و مراکز طرف قراداد داشته  است.

محمد هاشمی افزود: پوشش بیمه‌ای روی تخت بیمارستان برای مبتلایان به کرونای فاقد هر گونه بیمه، حذف برخی از راهنمایی‌های بالینی تشخیصی، پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان مبتلایان بستری بر اثر کرونا و ۷۰ درصد در بخش سرپایی از جمله این خدمات به‌شمار می‌رود.  

وی بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سؤال‌های بیمه‌شدگان در زمینه این بیماری پاسخ بدهد. 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که در دوران شیوع بیماری کرونا رخ داد، پرداخت بخش زیادی از مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح کشور بوده است.

رزمایش سازمان بیمه سلامت کشور امروز با حضور ۸ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این رزمایش سایبری استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، البرز، زنجان و همدان با حضور محمد هاشمی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران شرکت دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.