شهردار مشهد گفت: به مردم قول داده‌ایم که طرح تفصیلی توس ظرف چند ماه آینده به تصویب برسد اما این کار نیاز به ابلاغ طرح راهبردی توس از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی دارد که پیگیر ابلاغ آن هستیم.

پیگیر ابلاغ طرح راهبردی توس هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا کلائی روز چهارشنبه در نشست بررسی، هماهنگی و تسریع اجرای پروژه های بزرگ مقیاس منطقه دوازده شهر مشهد افزود: ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی، مسیر دسترسی به کهن دژ، بولوار پردیس تا کشف رود، دروازه رودباره تا کشف رود و باغ راه از کشف رود تا آرامگاه فردوسی، مجموعه ورزشی و مجموعه تاریخی سفالگان از جمله پروژه های تعریف شده برای منطقه تاریخی توس است که بخشی از آن همچون ساماندهی هفت هکتار از جلوخان آرامگاه انجام شده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در این منطقه فضای سبز بولوار شاهنامه و محدوده پیرامونی آرامگاه فردوسی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
شهردار مشهد گفت: با توجه به اینکه قطعه مقبره الشعرا در آرامگاه فردوسی فضایی برای دفن مفاخر، شعرا و بزرگان حوزه فرهنگ و ادبیات ندارد، معاونت و سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد باید پیگیر ایجاد یک باغ تحت عنوان باغ مفاخر در توس باشد.
وی افزود: رویدادها در خصوص توسعه و ساماندهی توس و همچنین قطار شهری نباید قطع شود، نباید مردم اینگونه تصور کنند که اهمیت توسعه توس و به سرانجام رساندن پروژه های قطار شهری برای مدیریت شهری کمرنگ شده است.
کلائی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه ۱۲ مشهد که سال های طولانی بر زمین مانده و جزو مطالبات مردم است، اجرا و بازگشایی بولوار مهدیه و اتصال آن به جاده شاندیز است که از نظر ترافیکی برای مشهد بسیار اهمیت دارد و این پروژه نیز باید تا پایان سال به سرانجام برسد.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، تامین اعتبار برای پروژه‌ها مهم است و باید در اصلاح بودجه در نظر گرفته شود.
شهردار مشهد با بیان اینکه پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان با تعدیل قیمت‌ها بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت افزود: باید پیش بینی های لازم برای تامین اعتبار انجام شود.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۳.۵ درصدی تقاطع چهار سطحی آزادگان، ادامه داد: با توجه به معارضات موجود، اکنون در زمانبندی اجرای پروژه با کمی تاخیر روبرو هستیم که این تاخیر در حال کاهش است.
کلائی گفت: طبق زمانبندی اعلام شده، زیرگذر، میدان همسطح و چپ گرد غیر همسطح از بزرگراه امام علی (ع) به سوی نمایشگاه بین‌المللی باید ۲۲ بهمن به بهره برداری برسد و چپ‌گرد غیر همسطح دوم به چناران نیز اردیبهشت ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود.
وی افزود: یکی از نگرانی های ما مسیر ۲.۵ کیلومتری از تقاطع چهارسطحی آزادگان تا مهدیه است، این مسیر در اجرا با معارضاتی روبروست و باید برای رفع آن برنامه ریزی لازم با زمان بندی مناسب انجام شود.
شهردار مشهد ادامه داد: ابتدا قرار بود با توافق استانداری این مسیر به طول ۴.۵ کیلومتر تا کانال صفی آباد به صورت بزرگراه، با احداث یک تقاطع غیر همسطح اجرا شود اما وزارت راه و شهرسازی با زیر مجموعه های خود برای چگونگی اجرای پوسته، محل عبور قطار شهری گلبهار و قطار مشهد - گرگان و همچنین تامین اراضی پایانه غرب مشهد به نتیجه نرسید که برای این موضوع با وزیر راه و شهرسازی جلسه ای برگزار شد و هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی گفت: با توجه به این موضوع تصمیم گرفته شد مسیر ۲.۵ کیلومتری تقاطع آزادگان تا مهدیه را به صورت بزرگراه اجرا کنیم.
کلائی افزود: یکی دیگر از پروژه های بزرگ منطقه ۱۲، احداث کمپ ورزشی بین‌المللی در محدوده اقدسیه و در مجاورت پارک مینیاتوری است که این پروژه باید تا پایان سال اجرا شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.