رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مجوز لازم برای راه‌اندازی دانشگاه جامع تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی گناباد صادر شده‌ و به زودی شاهد راه‌اندازی این آزمایشگاه خواهیم بود.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد به آزمایشگاه جامع تحقیقات مجهز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی عنوان کرد: یکی از ملزومات و مولفه‌های مهم در حوزه‌ پژوهش و همچنین رسیدن به هدف اصلی دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ که تولید و کارآفرینی است، فراهم کردن بستر مناسب برای تحقیقات محققان است.

وی ادامه داد: قبلا دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه برای انجام تحقیقات خود به مشهد و شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند که علاوه بر صرف وقت و هزینه، کیفیت تحقیقات هم تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

باذلی خاطر نشان کرد: حدود یک سال و نیم پیش به این فکر افتادیم که دانشگاه را به آزمایشگاه جامع تحقیقات مجهز کنیم که رایزنی‌هایی انجام و اعتبارات لازم جذب شد و فقط بحث مجوز آن مطرح بود.

وی بیان کرد: یکی از ملزومات صدور مجوز، ایجاد شرایط استاندارد و مکان مناسب برای آزمایشگاه بود که این مکان فراهم و تجهیزات مربوط به آن تهیه شد و نهایتا در بازدید اخیری که از طرف وزارتخانه صورت گرفت، مجوز راه‌اندازی این آزمایشگاه صادر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد: برای تجهیز این آزمایشگاه، چه هزینه تجهیزاتی که از قبل بوده و چه هزینه تجهیزاتی که جدید خریداری شده و بخشی نیز در حال خریداری است، حدود ۶ میلیارد تومان بوده است.

باذلی بیان کرد: تمام بخش‌های آزمایشگاه تقریبا کامل است و امیدواریم که تا یکی دو ماه آینده این آزمایشگاه در اختیار محققان قرار گیرد.

وی یادآور شد: علاوه بر دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سایر محققان شهرستان هم می‌توانند از ظرفیت‌های این آزمایشگاه استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.