فرماندار جغتای گفت: تاکنون در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی ۳۲ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده است.

۱۴۰ میلیارد ریال در جغتای خراسان رضوی سرمایه‌گذاری شد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی محبی فر افزود: ۱۳ معین اقتصادی و فرهنگی در شهرستان جغتای فعالیت دارند که تاکنون ۷۴ طرح اقتصادی و فرهنگی از سوی آنها ثبت شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر ۲۷ فعالیت فرهنگی تاکنون ۳۲ طرح  اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در جغتای به تایید رسیده است.

فرماندار جغتای گفت: این شهرستان در حوزه‌های مختلف به ویژه معادن و کشاورزی ظرفیت‌های فراوان دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری آنها احساس می‌شود.

در ابتدای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی جغتای مشخصات ۱۰ معین اقتصادی برای فعالیت در این شهرستان ثبت شد و ۱۱ طرح با هزینه ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز تاکنون برای اشتغال ۳۳ نفر محقق شده است.

الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی طرح ابتکاری از سوی استاندار خراسان رضوی مبتنی بر توسعه اقتصاد روستا است که اجرای آن از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی ‌هزار و ۲۵۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در استان به امضا رسیده که از این میزان طی یک سال گذشته ۲۳۱ طرح با هزینه ۱۱ هزار میلیارد تومان و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی به بهره‌برداری رسیده است.

۲۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین‌های جغتای زیرکشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است و همچنین معادن کرومیت، سنگ لاشه و سنگ آهک برخی از معادن فعال در این شهرستان به شمار می‌روند.

شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۵۶ روستا دارد و ۳۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاهای آن هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.