خراسان شمالی- رئیس اورژانس هوایی کشور با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه آغاز فعالیت امداد هوایی در خراسان شمالی است، گفت: پیگیری های استاندار خراسان شمالی موجب حضور ما در این استان شده است تا بتوانیم یک فروند بالگرد را در این استان افتتاح کنیم.

پایگاه اورژانس هوایی کشور در خراسان شمالی ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد سرور با اشاره به اینکه ۴۶ مین پایگاه اورژانس هوایی کشور در خراسان شمالی ایجاد می شود، افزود: خدمات اورژانس هوایی خدماتی به روز، نوپا و پیچیده است لذا نیاز به خدمات سایر دستگاه های اجرایی داریم.

وی پلیس آموزش دیده، حضور هلال احمر ، فرودگاه و راهداری همراه با آموزش های خاص را از الزامات ارائه خدمات اورژانس هوایی عنوان کرد و گفت: استمرار و کیفیت ارائه اورژانس هوایی حائز اهمیت تر است بنابراین عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایب موجب اخلال در خدمات این اورژانس می شود.

سرور با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر به دنبال حوادث ترافیکی از طریق این اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند، تصریح کرد: ۵۰ درصد ماموریت اورژانس هوایی در کشور مربوط به حوادث ترافیکی، سپس سکته های قلبی و مغزی و مادران باردار است.

وی خاطرنشان کرد: در نقاطی همچون گردنه، نقاط پرخطر و پر حادثه ، تفرجگاه ها و اماکن مذهبی باید پد نشست و برخاست اورژانس ایجاد شود که نیازمند همکاری همه جانبه هستیم بدون اینکه خطری کسی را تهدید کند.

 سرور انتقال بیماران به مراکز درمانی را جزو وظایف اورژانس هوایی ذکر کرد و افزود: این خدمات بسیار گرانقیمت است لذا برای هر تقاضایی نمی توان پاسخ داد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۲ هزار ماموریت هوایی انجام شده که بیش از ۳۲ هزار بیمار با وضعیت بحرانی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.