مؤسس مرکز اسلامی لبیک یا زهرا(س) لندن با اشاره به ریشه‌ توهین‌های اخیر به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم، گفت: مهم‌ترین عامل این اقدامات ناپسند نادانی و تعصب‌های جاهلانه است.

توهین‌های اخیر به مقدسات اسلام ریشه در تعصب‌های جاهلانه دارد

به گزارش قدس آنلاین، ام فروه نقوی در نشست بین‌المللی «راهبردهای تجلی فرهنگ و معارف حسینی در باورهای آخرالزمانی ادیان و ملل» که به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به‌صورت وبینار برگزار شد؛ به علل و ریشه‌های توهین و همچنین هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) در فضای جوامع غربی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: چنین دشمنی‌ها و اتفاقاتی نه‌تنها در عصر معاصر، بلکه درگذشته نیز اتفاق افتاده است؛ که مهم‌ترین عامل این اقدام ناپسند نادانی و تعصب‌های جاهلانه است. ازاین‌رو ضرورت دارد تا شخصیت، منزلت و جایگاه پیامبر اکرم(ص) را در تمامی ابعاد به بشریت معرفی کنیم.
مؤسس مرکز اسلامی لبیک یا زهرا(س) لندن در ادامه اظهار کرد: خداوند متعال عشق امام حسین (ع) را در قلب همه مؤمنان قرار داده است و این عشق و محبت مانند نوری است که بر اساس توحید، نبوت و امامت شکل‌گرفته و با قلب ما ارتباط دارد.
به گفته این بانوی مسلمان همان‌گونه که در زمان پیامبر اکرم(ص) مباهله به‌عنوان مظهر قدرت ایمان محوری در سال ۱۰ هجری علیه مسیحیان نجران اتفاق افتاد و این موضع‌گیری مواجهه حقیقت در برابر باطل بود، محرم نیز تجلی همان حقیقت است.

عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)؛ انقلابی خاموش برای جوانان
زینب تیلور مؤسس مرکز امام مهدی(عج) از استرالیا نیز در این نشست بین‌المللی با اشاره به بازتاب‌های برگزاری عزاداری امام حسین(ع)، گفت: گزارشات رسانه‌ها از برخی کشورها حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر به دلیل خواندن زیارت عاشورا، قرائت کنندگان و یک کودک سه‌ساله به جرم برگزاری مجالس دستگیرشده‌اند. درواقع یزیدی‌های زمان هنوز هم کمین می‌کنند و مسائلی را برای شیعه مطرح و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.
وی با تأکید بر این مطلب که پیام کربلا امروزه به دست میلیون‌ها انسان در اقصی نقاط این کره خاکی رسیده است، گفت: این ندای نمادین همبستگی با امام حسین(ع)، ارزش‌ها و مأموریت تاریخی ایشان است که امروزه به سرودی برای مبارزه ابدی علیه ظالمان جهان تبدیل‌شده است.
تیلور، انقلاب را سرنگونی مؤثر و شدید یک حکومت یا نظم اجتماعی، به نفع یک نظام جدید معرفی کرد و گفت: انقلاب امام حسین (ع) بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) به‌عنوان نظام اصلی بود، نه ایجاد یک نظام جدید.
وی خاطرنشان کرد: عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را می‌توان به‌عنوان نوعی انقلاب خاموش برای جوانان تعبیر کرد تا مظهر فرهنگ حسینی را تا آخرالزمان زنده نگه دارد.
مؤسس مرکز امام مهدی(عج) از استرالیا در ادامه گفت: تاریخ به ما نشان می‌دهد که متاسفانه، فقط ۵۰ سال پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، اسلام توسط منافقین با یک برنامه روشن به دست گرفته شد که برای آگاهی مردم نیاز به انقلاب حسینی بود؛ اکنون بیش از هزار سال از گذشت زمان حادثه عاشورا، همین احساس از انقلاب هنوز وجود دارد، چه تعداد از افراد در طول زمان کسل می‌شوند. بااین‌حال، با نزدیک شدن به محرم آن سوختگی انقلابی به‌آرامی برای یک سال دیگر دوباره حاکم می‌شود.

جهاد اکبر حضرت زینب(س) برای حفاظت از اسلام
سندس الاسعد روزنامه‌نگار مستقل بحرینی لبنانی نیز از دیگر سخنرانان این نشست بین‌المللی با تبیین نقش جهاد اکبر حضرت زینب(س) برای حفاظت از اسلام، خاطرنشان کرد: مقصود ما از جهاد بزرگ زنان، تعهد آنان برای خدمت به اسلام است که به‌صورت آمادگی در برابر انواع چالش‌ها و تجاوزات خصمانه‌ی جبهه باطل و نفاق آغاز می‌شود که در این مسیر پیروی کامل و دقیق از امام زمان (عج) ضروری است.
وی در ادامه بابیان اینکه حضور و نقش‌آفرینی بانوان در جبهه‌های نبرد با اسلام ضد محمدی در عصر معاصر همان استمرار راه حضرت زینب(س) است، گفت: برای ادامه کار تک‌تک جنبش‌های صالح، ضروری است که زنان از راه حضرت زینب(س) به‌عنوان نمونه بی‌سابقه از آگاهی و استقامت، پیروی کنند. آن‌ها باید کاملاً از تعهدات و وظایف اساسی خودآگاه باشند تا بتوانند به زیبایی نقش‌آفرینی نمایند وگرنه در حد بازیچه‌های امروز دنیا نسبت به زنان باقی خواهند ماند.
 این روزنامه‌نگار مستقل بحرینی لبنانی خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجمی بودن جنگ علیه امت اسلام، ما هم باید مثل زنان در سراسر جهان پتانسیل‌ها را برای مبارزه با استعمارگران آماده و برای مبارزه با کل توطئه‌های خصمانه علیه دین آمادگی کامل داشته باشیم زیرا پیمودن این مسیر راه گسترش ارزش‌های حضرت مهدی (عج) و برقراری جهانی عادلانه برای همه را هموار خواهد کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.